İstanbul
+90 543 947 95 80
info@jeffbezosweb.com

HTML Tabanlı Web – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

Web Danışmanlık Hizmeti, Seo Hizmeti Al, Mobile Uygulama Yaptır, Back Link Satın Al, Blog Yazdırmak İstiyorum, Web Sitemi Tanıtmak İstiyorum, İngilizce Blog Yazdırmak İstiyorum, Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Tasarım Yaptırmak İstiyorum, Tüm bu hizmetlerimizden yararlanmak için mail kanalımızı veya sağ alt köşedeki Whatsapp tuşumuzu kullanabilirsiniz. info@jeffbezosweb.com

HTML Tabanlı Web – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

GWT Uygulaması Oluşturma – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

HTML Tabanlı Web

Yatay (sunum/etkileşim) ve dikey (ağlar/bileşenler) ayrımının haklı olduğuna dair küçük bir göstergeye dikkat edin. Kafesler erken HTML tabanlı Web’de hiç temsil edilmemişti, oysa bir kafes içinde gezinme destekleniyordu (bağlantılara tıklayarak veya tarayıcıda İleri/Geri düğmelerini kullanarak).

Tersine, bileşenlerin (tarayıcı tarafından işlenen HTML belgeleri) sunumu, ilk grafik tarayıcıların tanıtıldığı zamandan beri çok ciddiye alınırken, bir bileşenle iletişim ancak HTML’de “formların” tanıtılmasından bu yana mümkün olmuştur.

Sözde “modelin” gerçek çekirdeği, yani bir uygulamanın işlevselliğini barındırdığı MVC konseptine benzer şekilde, gösterilen tasarım ilkesi, aşağıdaki tartışmada işlevsel tasarım olarak anılan ek bir katman gerektirir. “İşlev” teriminin başlangıçta nötr olmasını ve tüm Web geliştirme aşamalarını içermesini istiyoruz.

İlk belge merkezli aşama, esas olarak statik içeriklerle, yani yazarlar tarafından belirtilen bileşenler biçimindeki içeriklerle karakterize edildi, bu nedenle gerçek anlamda işlevler yalnızca sunum veya oynatma işlevinin (medya için) çağrılarıydı, yani katman neredeyse boştu.

Veritabanlarına erişim olasılığıyla bağlantılı olarak, Web uygulamaları, klasik bilgi sistemleri ve veritabanlarının ilkelerinden giderek daha fazla etkileniyordu, yani işlevsel kısmın tasarımı, esasen bilgi tasarımından oluşuyordu.

Bahsedilen daha yeni Web uygulaması kategorilerine geçişle birlikte (iş akışı tabanlı, işbirlikçi, portal, her yerde), kapsamlı işlevselliklere sahip bileşenler ön plana çıktı.

Elbette, nesne yönelimli yaklaşımlar, işlevsel ve veri yönlerini bütünleşik olarak modellemek için uygundur. Buna göre, Java ve ASP/.NET gibi rakip yaklaşımlar başlangıçta baskın bir rol oynamıştı. Daha yakın zamanda, Web’de dünya çapında birlikte çalışabilirliği güçlendirmek için W3C standartları tarafından önemli ölçüde geliştirilmiştir.

Aktif bileşenlerin artan önemi, örneğin SOAP standardına göre, “statik” bağlantılara ek olarak görünen uzaktan prosedür çağrılarına ve bir bağlantının hedef düğümünün çalışma zamanında gerçekleşir.

Bilgi sistemlerinden güçlü bir şekilde etkilenen bir zamanda, ağ tarafı, bir iş sürecinde yer alan adımlar anlamında statik bileşen ağ oluşturma modelleri için daha uygun olan iş akışı yönetimi yaklaşımları ile karakterize edildi.

Şirketler arası iş süreçlerini modellemek için Web Servisleri ve kavramlarının tanıtılmasıyla birlikte, orkestrasyon veya koreografi gibi terimlerle daha esnek ağ oluşturma kavramları devreye girdi, ancak bu kavramların geliştirilmesi hala devam ediyor.


HTML Ders Notları
HTML Ders Notları PDF
HTML Dersleri PDF
HTML hazır site şablonları ücretsiz
HTML öğrenme kitabı PDF
HTML kodları
HTML konu anlatımı
HTML, CSS Dersleri


Her yerde bulunan Web uygulamalarındaki dinamiklerin derecesi, muhtemelen bir açık hizmet pazarının ortaya çıkmasıyla paralel olarak artacaktır. Bu durumda hizmetler, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan, her yerde bulunan, son derece özelleştirilmiş ve karmaşık Web uygulamaları anlamında bir ağa düzenlenebilen sanal olarak Web bileşenleri olacaktır.

Web uygulamalarının tasarımına yönelik genel bir yaklaşım olarak, vurgulanan altı bölümün tamamının kapsanması ve yukarıdaki tartışmamız ışığında aşağıdaki hususların gözetilmesi önerilir:

•Sonbahar geliştiricilerinin kültürel arka planı ekipte temsil edilmeli ve entegrasyonlarına özen gösterilmelidir.
• Altı bölümün her birinde tasarım ve uygulama için bağımsız modeller, yöntemler ve araçlar vardır, ancak bunlar Web uygulama kategorisine bağlı olarak önemli ölçüde farklılık gösterir. Bu konunun tam bir tartışması, bu çalışmanın kapsamını ve hacmini aşacaktır. Bununla birlikte, bir Web uygulamasının daha karmaşık bir kategoriye doğru daha da gelişmesinin mümkün olduğu belirtilmelidir.
• Yukarıda belirtilen seçim sadece planlanan Web uygulama kategorilerini değil, aynı zamanda planlanan teknolojileri de dikkate almalıdır. Bu bağımlılık o kadar güçlü ki bu bölümde merkezi bir rol oynuyor.
•Gösterilen altı bölümden oluşan bir yol olarak kapsamlı bir tasarım süreci genellikle önerilemez. Bunun yerine, üç yatay katmanın tümünü önce bir tarafta, sonra diğer tarafta, belki yinelemeli olarak kaplamak anlamlıdır.

Ağ tarafı, bir Web uygulamasının geliştirilmesinin çoğu yeni olduğunda ilk önce tasarlanabilirken, ağlar hakkında hiçbir bilgimiz yoksa önce yeniden kullanılabilir bileşenler geliştirmemiz gerekir.

Bir yandan, yazılım mühendisliği perspektifinden en alt katmandan başlanması önerilir, çünkü etkileşim işleve, sunum ise etkileşime yönelik olabilir. Web uygulamalarının estetik ve kullanıcıyla ilgili diğer özellikleri ön planda ise bunun tersi önerilir.

Evrimsel Bir Perspektiften Web Tasarımı

Bölüm 1’in başında ve yukarıda bahsedildiği gibi, Web uygulamalarının temel özelliklerinden biri belge merkezli görüşleridir, yani geleneksel yazılımlara kıyasla insan tarafından okunabilen bilgilerin çok daha fazla önemi: içerik kraldır.

Başlangıçta Tim Berners-Lee, Web’i İnternet üzerinden basit ama dünya çapında bir köprü metni sistemi olacak şekilde geliştirmek istedi ve esas olarak metinsel bilgilere odaklandı. Buna göre, yazarların ve programcıların faaliyetleri çatışır veya açıkça söylemek gerekirse, sanatçıların dünyası mühendislerin dünyasına çarpar.

Bu bölüm, Web uygulamalarını daha iyi anlamak ve önemli tasarım konularını tartışmak için bu karşıtlıklara tarihi gözlüklerle bakıyor. Yazma yönüyle ilgili bir tartışmayla başlayın ve yazılımın teknolojik yönüyle ilerleyin, ardından her iki yönü entegre etmenin ortak özelliklerini ve faydalarını tartışın ve son olarak bu entegrasyonun mevcut veya yeni sorunlarına bakın.

Yazma Etkinliği

Bu bölüm, Web’den önceki dönem, HTML dönemi ve mevcut XML dönemi arasında ayrım yapmaktadır. HTML çağının başlangıcı, yalnızca yazmaya odaklanmıştı. Sözde Web programlama dili HTML’nin adından da anlaşılacağı gibi, yalnızca köprü metni belgeleri destekleniyordu: Metin belgeleri boyunca dağılmış talimatlar veya etiketler için bir dil olan Köprü Metni İşaretleme Dili vb.

Zaman içinde HTML diğer ortamları destekledi: görüntüler, video ve ses gibi zamana duyarlı ortamlar, vb., bazen HTML’yi hiper metinden ve bazen de eşanlamlı olarak hiper metinden ayırmak için kullanılan hiper ortam terimine yansıdı. Aşağıdaki tartışmada hiper metni genel bir terim olarak kullanacağız.

Köprü metni kavramı HTML’den daha eskidir; temel fikri, Vannevar Bush tarafından daha II. Ted Nelson, terimin kendisini 1960’larda icat etti. 

Kafesler tutarlı düğümler ve bağlantılar belirler ve Web’den önceki çağda köprü metni belgeleri olarak adlandırılırdı. Toplama örnekleri arasında görünümler (örneğin, okuyucular arasında uzmanlar ve meslekten olmayanlar için), yollar (önceden belirlenmiş okuma dizileri) ve meta-düğümler (bir düğüm gibi, kuşatıcı ağlara gömülebilen ağlar) yer alır.

HTML çağının basit Web’i onları desteklemiyordu, ancak bir etkileşim tasarımı örneğinden bahsetmek gerekirse, “yıldız şekilli gezinme” gibi gezinme yapıları gibi gelişmiş modülerleştirme kavramlarının ortaya çıkmasıyla önemleri güçlü bir şekilde arttı.


Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır. 

1) Backlink Paketi  50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)


 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Bize Whatsapp'tan Ulaşın