İstanbul
+90 543 947 95 80
info@jeffbezosweb.com

Programlanabilir Ağ – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

Web Danışmanlık Hizmeti, Seo Hizmeti Al, Mobile Uygulama Yaptır, Back Link Satın Al, Blog Yazdırmak İstiyorum, Web Sitemi Tanıtmak İstiyorum, İngilizce Blog Yazdırmak İstiyorum, Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Tasarım Yaptırmak İstiyorum, Tüm bu hizmetlerimizden yararlanmak için mail kanalımızı veya sağ alt köşedeki Whatsapp tuşumuzu kullanabilirsiniz. info@jeffbezosweb.com

Programlanabilir Ağ – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

Bellek İçi Sürüm – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

 Programlama Etkinliği

Bu bölüm, “programlanabilir Web”in kademeli gelişimi ile (dağıtılmış) programlamanın gelişimi arasında ayrım yaparak tarihsel bir perspektif almaya devam ediyor. Bu bölüm, yalnızca önemli tasarım yönleriyle ilgili oldukları ölçüde ele alınarak ayrıntılı olarak tartışılan konulara değinmektedir.

Programlanabilir Ağ

“Dinamiğe” yönelik ilk adımlar HTML formlarıydı. Tanıtılmalarıyla birlikte, betik dillerinin önemi, özellikle tarayıcıların veya sunucuların işleme gereksinimlerine göre uyarlanabildikleri ve kullanımı kolay oldukları için önemli ölçüde arttı. Komut dosyaları, bir HTML formundaki girdilere bağlı olarak genellikle anında HTML sayfaları oluşturmak için kullanılır.

Yeni HTML sayfaları oluşturmak için kullanılan dilden bağımsız olarak, komut dosyası veya program, farklı düzeylerdeki başlıklar, paragraflar, listeler ve diğer şeyler gibi tipik HTML sayfası öğelerini oluşturabilmek için önceden tanımlanmış veri yapıları ve işlemler sunmalıdır. onları içeriklerle birlikte toplayın ve hepsini bir araya getirin (öğelerin ağaç tipi bir yapısı olarak).

Bu, neredeyse her zaman, yıllar içinde yeni HTML sürümleri çıktıkça tutarlı bir şekilde tanımlanan ve betik dillerinde veya programlama dillerinde mevcut olan Belge Nesne Modeli’ne (DOM) dayalıdır.

Java geliştiricileri başlangıçta, tarayıcıların yalnızca HTML’yi değil aynı zamanda Java’yı da çalıştırması gerektiği fikriyle “Web’in dilini” tanıtmak için yola çıktı.

HTML belgelerine benzer şekilde, sözde Java uygulamaları sunuculardan indirilmek üzere tasarlanmıştır ve tarayıcı penceresinde statik bir belge yerine bir programın (applet) kullanıcı arabirimi görünür. Buna göre, üçüncü taraf uygulamacıklarının son kullanıcıların makinelerinde istenmeyen işlemleri yürütmesini önlemek için ana odak noktası güvenlik unsurlarına yerleştirildi.

Sun, Java ile, bugün neredeyse hiç gerçekleştirilemeyen, kullandıkça öde yazılım pazarı vizyonuna sahipti. Bununla birlikte, Java’nın kendisi, yalnızca bir uygulama programlama dili olarak orta düzeyde olsa da, bunun yerine “normal” bir programlama dili ve sunucular ve dağıtılmış programlama dili olarak çok popüler hale geldi.

Betikler ve küçük uygulamaların yanı sıra tarayıcılar, örneğin Macromedia Flash ile geliştirilenler gibi özellikle multimedya sunumlarının dinamik gösterimi için programlar çalıştırır.

Dağıtılmış Programlama

İnternetteki dağıtılmış programlar başlangıçta doğrudan TCP bağlantılarının üzerinde çalışıyordu; süreçler arası iletişim (kısaca IPC), yani iki eşit eş arasındaki mesaj alışverişi hakimdir. Multimedya için, IPC (“akışlar” için garantili hizmet kalitesiyle geliştirilmiş) biraz önem kazanmış gibi görünmektedir, ancak 1990’larda istemci/sunucu mimarilerinin eşlik ettiği Uzaktan Yordam Çağrısı (RPC) ile değiştirilmiştir.

Bir sonraki evrimsel adım, yani RPC’nin nesne yönelimli programlama dillerine uyarlanması, yanlış bir şekilde “dağıtılmış nesne yönelimli programlama” olarak anıldı ve sonunda, CORBA ve Java’nın Uzaktan Yöntem Çağrısı gibi teknolojilerle dağıtılmış programların daha da yaygınlaşmasına yol açtı.

Yukarıdaki isim yanlış çünkü modülerlik ve esneklik gibi nesne yönelimli ilkeler, CORBA ve RMI’da var olmaya devam eden yekpare istemcilerin ve sunucuların RPC dünyasıyla çelişiyor. Bu adı hak edecek dağıtılmış nesne yönelimli programlama türü, bugüne kadar akademik aşamada takılıp kaldı. Bunun yerine olay tabanlı iletişim (kısaca EBC) ve yayınla/abone ol mimarileri giderek daha önemli hale geldi.

EBC’de bilgi yaratıcısı, talepte bulunanın iletişimi başlattığı çekme ilkesinin aksine, itme ilkesini kullanarak ne zaman iletişim kurulacağını (“yeni bir olay meydana geldiğinde”) belirler. Müşteriler ilgilendikleri olay türlerini abonelik yoluyla kaydederler.

Bağlantılardan ziyade bu olay türleri, alıcı grubunu belirler. Başlangıçta bir gruba dahil olmayan alıcılar kolayca eklenebilir. JavaBeans ve mesaj yönelimli ara yazılım, EBC’nin ilkel biçimlerini kullanır.

Yazılım merkezli Web uygulamalarına yönelik güçlü eğilim, yukarıda bahsedilen gelişmelerin hızlandırılmış olarak meydana geldiği bir duruma yol açmıştır (ör. Web Hizmetlerinin ortaya çıkışı). Bu esas olarak işlevsel tasarımla ilgili olduğundan, bu konu tartışılacaktır.


Temel ağ kurma
Temel bilgisayar ağları PDF
bağlantıları
Ağ sistemleri kurma
ağ üzerinde veri iletimi için kullanılan kurallar veya işlemlere ne ad verilir?
Network Cihazları
Uluslararası bilgisayar ağlarına ne ad verilir
Kablosuz ağ oluşturma


Bilgi Tasarımı ve Yazılım Tasarımını Birleştirme

Nesneye yönelik yazılım geliştirme, tutarlı verileri ilgili işlemlerle ve yöntemlerle birlikte anlamlı bir şekilde kapsüller. Saf yaklaşımlar, verilere doğrudan dışarıdan erişmenize bile izin vermez; yalnızca yöntemler, nesne kullanıcıları tarafından “görülebilir”. Açıkçası, nesnelerden oluşan ağlar ve aralarındaki çağrı ilişkileri hiper metindeki düğüm bağlantı ağlarına çok benzer.

Bir yandan, bir köprü metni düğümü, yöntemleri olan bir nesne olarak düşünülebilir, örn. “insan tarafından okunabilir veriler sunun”, “bağlantı noktası seçin” ve “seçilen bağlantıya giden bağlantıyı izleyin”. Öte yandan, HTML formlarındaki düğmeler genellikle JavaScript yöntemlerini gizler. Bu nedenle, biraz zaman ve çaba harcayarak, birçok genel nesne yönelimli yazılım tasarımını HTML belgeleri olarak uygulayabiliriz.

Sonuçta, uygulamalar tanım gereği Java nesneleri ve köprü metni düğümleridir. Nesne yönelimi ve köprü metninin harmanlandığı gerçeği, “bilgisayar tarafından oluşturulan video” türündeki bir düğümde kolayca görülebilir. Bir Web sayfasından bir çizgi romanın animasyonuna işaret eden bir bağlantı düşünün.

Bu bağlantıyı izlerseniz, animasyon oynatılır, ancak görüntülerin bir videodaki gibi tek bir dosyadan mı oynatıldığını veya bir program tarafından gerçek zamanlı olarak mı hesaplandığını, yani bir video belgesi görüp görmediğinizi bilebilirsiniz veya bilmeyebilirsiniz. 

Ancak o zaman, yazarların ve programcıların rolleri arasında gerçekten ayrım yapmamız gerekiyor mu? Hayır deme eğilimindeyiz, ancak hala her iki “kültürü” temsil eden çok az Web geliştiricisi var.

Açıkçası, ne Web ve dağıtılmış programlama teknolojileri tam olarak birleşmiş, ne de Web uygulama geliştirmeye dahil olan insanların “kültürleri” vardır. Bununla birlikte, bir tasarım sürecinde nesne dünyasının hipermetin dünyasından yapay olarak “teknoloji güdümlü” olarak ayrılmasını göz ardı etmek yararlı olabilir.

Daha sonra öğelerden (nesne-düğüm hermafroditler) ve bağlantılardan (yöntem çağrı ilişkileri de olabilir) Web uygulamaları tasarlarız. Bu yaklaşım, daha sonra veya duruma göre kullanılacak teknolojileri belirlememizi sağlar.

Bu yaklaşımda aşağıdaki büyük ölçüde basitleştirilmiş alternatifler gözlenmelidir:

• Öğeler, istemci tarafından oluşturulan statik sayfalar (örn. JavaScript) veya sunucu tarafından oluşturulan sayfalar (ASP, JSP) olarak uygulanabilir. Ek olarak, uygulamalar, dağıtılmış nesne yönelimli programların (Java) kullanıcı arayüzleri veya statik veya oluşturulmuş medya olarak uygulanabilirler. Kullanıcıların tarayıcılarında gördükleri, sunulan (işlenen) HTML’nin özelliklerine bağlı olarak medya içerikleri, formlar veya yazılım kullanıcı arayüzleri olabilir. Kullanıcıların seçebileceği, tıklayabileceği ve çalıştırabileceği şeyler bağlantılardır.

• Hedef bir programdan ziyade bilgiyse ve uygulama sırasında (düz HTML) veya sunum zamanında (dinamik HTML) hem içerik hem de adres biliniyorsa, bağlantılar HTML’de URL’leri veya XML’de XLink’leri ifade eder. . Aksi takdirde, bağlantılar örneğin uzak komut dizilerine (bilginin “hesaplanması” gerekiyorsa) veya yöntemlere (gerekli hesaplamalar algoritmik ise) yapılan uzaktan çağrıları temsil eder.

Hedef adresi anında hesaplanacaksa, kullanılan yazılım tekniği dinamik olarak hesaplanan nesne bağlantılarını desteklemelidir (bu, bazı geçici çözümlerle HTML’de bile mümkündür, örn. tarayıcı ve sunucu arasına proxy’ler yükleyerek ve işaretçi yeniden yönlendirme kavramı).


Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır. 

1) Backlink Paketi  50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)


 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Bize Whatsapp'tan Ulaşın