İstanbul
+90 543 947 95 80
info@jeffbezosweb.com

Web Uygulamalarını Geliştirme – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

Web Danışmanlık Hizmeti, Seo Hizmeti Al, Mobile Uygulama Yaptır, Back Link Satın Al, Blog Yazdırmak İstiyorum, Web Sitemi Tanıtmak İstiyorum, İngilizce Blog Yazdırmak İstiyorum, Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Tasarım Yaptırmak İstiyorum, Tüm bu hizmetlerimizden yararlanmak için mail kanalımızı veya sağ alt köşedeki Whatsapp tuşumuzu kullanabilirsiniz. info@jeffbezosweb.com

Web Uygulamalarını Geliştirme – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

GWT Uygulaması Oluşturma – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

Web Uygulamalarını Geliştirme

Web uygulamaları, herkesin onları sorunsuz, fazla düşünmeden ve kabul edilebilir bir bilişsel stres düzeyinde çalıştırmasına izin vermelidir.

Aşağıdaki hususlar bu amaçla önemlidir:

• Algı: Bir Web sitesindeki içeriklerin konumlandırılması, gruplandırılması ve düzenlenmesi, insan algı mekanizmalarına karşılık gelmelidir. Hemen hemen tüm insanlarda aynı olan bu mekanizmalar büyük ölçüde bilinçsiz ve otomatik olarak çalışmaktadır.

En önemli mekanizmalardan biri, insanların şekilleri nasıl algıladıklarıdır. Şeyler ayrı varlıklar olarak değil, diğer şeylerle ilişkili olarak algılanır.

Örneğin, çiçekli bir çayır milyonlarca ayrı öğeden oluşur. Ancak ilk bakışta bir varlık ya da şekil olarak algılanır. Daha yakından bakıldığında, insanlar bireysel farklılıkların olduğu yerlerde yapıları, nüansları ve ayrıntıları algılarlar: Çiçekleri seven bir kadın, örneğin çayırları biçmesi gereken damadından farklı yönleri algılayacaktır.

Bu benzetmeyi Web bağlamında kullanarak, bir Web sitesi de öncelikle bir varlık olarak algılanır. Ancak bir sonraki adımda, kullanıcı için mümkün olduğunca net, herhangi bir belirsizlik içermeyen bir yapı açmalıdır.

Elbette farklılıklar olabilir ve bunlar anlamlıdır. Bir otelde iş başvurusu yapmakla ilgilenen biri, oda ayırtmak isteyen birinden daha farklı bir şekilde bilgilere bakacaktır. Uygulama her ikisini de desteklemelidir.

• Bellek: İnsan bilgi işleme kapasiteleri çok sınırlıdır. Bir alışveriş listesini ezberlemeye çalışırsak ve evden çıkarken bize yeni telefon numarasını söyleyen bir arkadaş veya komşumuzla karşılaşırsak, o zaman büyük ihtimalle ya almak istediğimiz bir şeyi unuturuz ya da o komşunun yeni telefon numarasını hatırlamayız. telefon numarası eve döndüğümüzde.

Web’de gezinirken kullanıcıların başına benzer şeyler gelir. Etkileşim sırasında, normalde veriler de dahil olmak üzere yapılacak şeylerin (bir şey satın almak, bilgi aramak vb.) bir listesini ezberlememiz gerekir. Bu, animasyonlar, reklam afişleri, bağlantılar vb. biçimindeki zengin bilgilerle gereksiz stres nedeniyle zor olabilir, böylece gerçekte yapmak istediğimiz şeyin izini kolayca kaybederiz.

•Dikkat: Yukarıda açıklanan sorunları telafi edecek en önemli mekanizmalardan biri dikkattir. Zihinsel kapasite aynı anda birçok bilgiyi işlemek için yetersizse, o zaman odaklanmış dikkat belirli bir yöne konsantre olmayı ve diğer her şeyi karartmayı sağlar.

Şimdi, insanlar, bu kasıtlı olarak kontrol edilen odağı etkileyebilecek farklı arkaik otomatizmlere tabidir. Örneğin, hareket eden nesnelere nasıl tepki verdiğimize bakın. En eski atalarımız vahşi hayvanlara dikkat etmek zorundaydılar, yani kaçmak için yeterli zamanları olduğundan emin olmak için çok az uzak hareketlere tepki vermeleri gerekiyordu.

Bugün hala bu reflekslere sahibiz. Web’de “düşmanlarımız” kaplanlar veya ayılar değil, reklam afişleri ve açılır pencerelerdir. Web teknolojisinin anlaşılması istikrarlı bir şekilde gelişmesine rağmen, birçok Web sitesi operatörü, kapasiteleri ve dikkati gerçek görevden çekip bir Web uygulamasının etkili kullanımını bozduğunu hesaba katmadan, yüksek derecede multimedya etkilerinin kullanıcıları cezbettiğine inanıyor.

Aşağıdaki bölümde, bu teknik ve kullanıcıya özel kısıtlamaları dikkate alan örnek tasarım yönergeleri ele alınmaktadır.

Tasarım Kuralları

Bu bölüm, Web kullanılabilirlik mühendisliği yöntemlerine odaklansa da, belirli tasarım yönergelerinin tam listesini bilerek dışarıda bırakarak, yukarıdaki tartışmayı birkaç önemli ve genel kabul görmüş tasarım yönergesi seçerek örneklemek istiyoruz.

Tepki süreleri

Etkileşimli bir uygulamanın kullanıcılarının etkileşim ve aktif akış kontrolü hissini kaybetmelerini önlemek için, tüm etkileşim adımlarında sistemin yanıt sürelerinin insan bilgi işleme mekanizmalarıyla ilişkili belirli eşik değerlerin altında olması gerekir: 0,1 saniyelik bir sistem yanıt süresi doğrudan bir tepki olarak hissedildi; 3 saniyeye kadar bekleme süreleri, düşünce akışını bozmadan tolere edilir; daha uzun bekleme süreleri bilinçli olarak algılanır.

8 ila 10 saniye sonra, kullanıcılar genellikle başka bir şeyle meşgul olmaya başlarlar. Web uygulamaları için, 3 saniyeye kadar olan yanıt sürelerinin normal kabul edildiği varsayılabilir ve beklemenin faydalı olabileceğine dair ipuçları olması koşuluyla, bir basamaklı saniye aralığının üzerindeki ve içindeki her şeye hemen hemen tolere edilecektir.

İnternet bağlantılarının hesaplanamayan teknik koşulları göz önüne alındığında, Web uygulamaları için bu tür eşik değerlerin gözlemlenmesi büyük bir zorluktur. Bu nedenle “ince” sayfalar tasarlamanız önerilir.


Java web uygulaması geliştirme
Web Tabanlı Uygulama geliştirme örnekleri
Web uygulama Geliştirme dilleri
Web uygulamaları örnekleri
Web Tabanlı Uygulama GELİŞTİRME 11.
Web Tabanlı Uygulama Geliştirme
Web Tabanlı Uygulama GELİŞTİRME ders notları
Web Tabanlı Uygulama geliştirme


Bu amaçla, sayfa başına görüntü ve diğer yüksek hacimli medya öğelerinin sayısını sınırlamalı ve görüntülerin boyutunu en aza indirmek için sıkıştırma yöntemleri kullanmalı veya formatlarını, çözünürlüklerini veya renk derinliklerini azaltmalıyız.

Yüksek hacimli görüntüler kaçınılmazsa, önce küçük resimlerin gösterilmesi ve görüntülerin yalnızca açık kullanıcı isteği üzerine yüklenmesi önerilir. Genel bir kural olarak, tek bir sayfanın tüm hacmi yakl. 50 Kbayt.

Bir Web sitesinin yüklenmesini hızlandırmanın başka bir yöntemi, resimler tam olarak yüklenmeden önce tarayıcının bir sayfayı temsil etmesine izin vermek için HTML metnindeki resimlerin boyutlarını belirtir. Kullanıcılara kendilerini yönlendirmeleri için erken bir şans vermek ve erişilebilirliği artırmak için alternatif metin kullanılmalıdır (HTML’deki ALT özniteliği kullanılarak).

Bir etkileşim adımının sonucu olarak temsil edilecek içerik çok büyükse, uygun bir sayfalandırmanın (örneğin çoğu arama motorunda olduğu gibi) sağlanmasına özen gösterilmelidir. Bu, her etkileşim adımındaki veri hacmini (ve kullanıcılar için bekleme sürelerini) tek bir sayfanınkine düşürür, böylece yukarıdaki yanıt süresi eşikleri daha kolay tutulabilir.

Genel olarak, bekleme süresinin faydalı olabileceğine dair ipuçları varsa, bekleme süresi makul ise ve kullanıcı bekleme süresi hakkında önceden bilgilendirilirse, kullanıcıların gecikmelere karşı toleransı büyük ölçüde artar.

Etkileşim Verimliliği

Bir sistemin yanıt süresinin yanı sıra, kullanıcıların navigasyon ve giriş için harcamak zorunda oldukları süre de sistemin genel verimliliği için önemlidir. Web uygulamaları normalde işaretle ve tıkla arabirimlerine sahiptir ve fare etkinlikleri baskın bir rol oynar.

Bu türden verimli arabirimler, tıklanabilir öğelere olan mesafeleri en aza indirir. Aynı zamanda (özellikle motor veya görme engelli) kullanıcıların isabetli bir şekilde vurabilmesi için elemanların boyutlarının belirli bir minimumun altında olmaması gerekmektedir.

Web uygulamaları bir klavyede kullanıcı girişi gerektiriyorsa (örneğin formları doldurmak için), fare ve klavye arasında sık sık değişiklik yapmaktan kaçınmaya çalışmalıyız, çünkü bu değişiklikler önemli zaman gecikmelerine neden olur.

Son olarak, ilginç öğelere mümkün olduğunca az etkileşim adımında erişilebilmesini de sağlamalıyız. Genel bir kural olarak, belirli öğelere veya hizmetlere ulaşmanın dörtten fazla fare tıklaması gerektirip gerektirmediği konusunda bir Web uygulamasının dikkatlice kontrol edilmesi önerilir.


Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır. 

1) Backlink Paketi  50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)


 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Bize Whatsapp'tan Ulaşın