Değişmez Sınıflar – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma
Değişmez Sınıflar
Değer türleri, “veri gibi hissettiren” türler için harika olan değer semantiği ile güzel bir şekilde sonuçlanır. Ancak, uygulama nedenleriyle sınıf türü olması gereken ancak yine de dize türü gibi bir veri türü olan bir türse ne olur?
Bir sınıfın bir değer tipiymiş gibi davranmasını sağlamak için, sınıfı sabit bir tip olarak yazmanız gerekir. Temel olarak, değişmez bir tür, atama için referans semantiği olduğunu söylemek mümkün olmayacak şekilde tasarlanmıştır.
Dize bir referans türü olduğundan, hem s hem de s2 sonunda aynı dize örneğine başvurur. Bu örnek s aracılığıyla değiştirildiğinde, her iki değişkendeki görünümler de değişecektir.
Bu sorunu aşmanın yolu, basitçe, sınıf örneğinin değerini değiştiren tüm üye işlevleri yasaklamaktır. Dize söz konusu olduğunda, dizenin değerini değiştirecekmiş gibi görünen üye işlevler bunun yerine değiştirilen değerle yeni bir dize döndürür.
Bir örneğin değerini değiştirebilecek veya değiştirebilecek üye işlevlerin bulunmadığı bir sınıfa değişmez sınıf denir. Gözden geçirilmiş örnek şuna benziyor. Üçüncü satır yürütüldükten sonra, s2 hala dizenin orijinal örneğini gösterir ve şimdi s, değiştirilen değeri içeren yeni bir örneği gösterir.
Aşağıdaki kod, IScalable arabirimini ve arabirimi uygulayan, yani arabirimde tanımlanan tüm işlevlerin uygulamalarını içerdiği anlamına gelen TextObject sınıfını tanımlar.
Bu kod, diyagram çizmek için bir sistem uygular. Tüm nesneler DiagramObject’ten türetilir, böylece ortak sanal işlevleri uygulayabilirler (bu örnekte gösterilmemiştir). Bazı nesneler ölçeklendirilebilir ve bu, IScalable arabiriminin bir uygulamasının varlığıyla ifade edilir.
Arayüz adının TextObject için temel sınıf adıyla listelenmesi, TextObject’in arayüzü uyguladığını gösterir. Bu, TextObject’in arabirimdeki her işlevle eşleşen işlevlere sahip olması gerektiği anlamına gelir. Arabirim üyelerinin erişim değiştiricileri yoktur ve arabirim üyelerini uygulayan sınıf üyelerinin herkes tarafından erişilebilir olması gerekir.
Bir nesne bir arayüzü uyguladığında, arayüze döküm yapılarak arayüze bir referans elde edilebilir. Bu daha sonra arabirimdeki işlevleri çağırmak için kullanılabilir.
Bu örnek, soyut yöntemlerle, ScaleX() ve ScaleY() yöntemlerini DiagramObject’e taşıyarak ve onları sanal yaparak yapılabilirdi. Bu bölümde daha sonra yer alan “Tasarım Yönergeleri” bölümü, ne zaman soyut bir yöntemin ve ne zaman bir arayüzün kullanılacağını tartışır.
Arayüzlerle Çalışmak
Tipik olarak kod, bir nesnenin bir arabirimi destekleyip desteklemediğini bilmez, bu nedenle, dönüştürmeyi yapmadan önce nesnenin arabirimi uygulayıp uygulamadığını kontrol etmesi gerekir.
Oyuncu kadrosu yapılmadan önce, oyuncu kadrosunun başarılı olacağından emin olmak için kontrol edilir. Başarılı olursa, nesne arabirime aktarılır ve ölçek işlevleri çağrılır.
Bu yapı ne yazık ki nesnenin türünü iki kez kontrol eder: bir kez is operatörünün parçası olarak ve bir kez de cast’ın parçası olarak. Oyuncular asla başarısız olamayacağı için bu savurgandır.
Bunu aşmanın bir yolu, kodu istisna işleme ile yeniden yapılandırmaktır, ancak bu, kodu daha karmaşık hale getireceği için harika bir fikir değildir ve istisna işleme genellikle istisnai durumlar için ayrılmalıdır. İstisna işlemenin bir miktar ek yükü olduğundan daha hızlı olup olmayacağı da net değil.
C# bu durum için özel bir işleç sağlar, as işleci. As operatörünü kullanarak döngüyü aşağıdaki gibi yeniden yazabilirsiniz.
as operatörü, sol işlenenin türünü kontrol eder ve açıkça sağ işlenene dönüştürülebilirse, operatörün sonucu sağ işlenene dönüştürülen nesnedir. Dönüştürme başarısız olursa operatör null değerini döndürür. Hem is hem de as operatörleri sınıflarla da kullanılabilir.
java’da veri ile çalışmak için kullanılan sınıflar
Java immutable nedir
İmmutable nedir
Java sınıf tanımlama
Immutable
java’da sınıfların başlangıç ve bitişleri ne ile belirtilir
java’da nesne nedir
sınıflara ait davranışlar programlamada hangisi ile
Arayüzler ve Kalıtım
Bir nesneden arabirime dönüştürürken, temel listesinde arabirimi listeleyen bir sınıf bulana kadar kalıtım hiyerarşisi aranır. Tek başına doğru işlevlere sahip olmak yeterli değildir.
Derived, arabirimi uygulamadığından Derived doğru biçimde bir işleve sahip olsa bile, arayüz aracılığıyla çağrıldığında HelpMeNow()’un Derived sürümünü çağırmaz.
Tasarım Kuralları
Hem arayüzler hem de soyut sınıflar benzer davranışlara sahiptir ve benzer durumlarda kullanılabilir. Bununla birlikte, nasıl çalıştıkları nedeniyle, arayüzler bazı durumlarda anlamlıdır ve diğerlerinde soyut sınıflardır.
Bu bölüm, bir yeteneğin bir arayüz olarak mı yoksa soyut bir sınıf olarak mı ifade edilmesi gerektiğini belirlemek için birkaç yönerge içerir.
Kontrol edilecek ilk şey, nesnenin “is-a” ilişkisi kullanılarak uygun şekilde ifade edilip edilmeyeceğidir. Başka bir deyişle, yetenek bir nesne midir ve türetilmiş sınıflar bu nesnenin örnekleri olabilir mi?
Buna bakmanın başka bir yolu, ne tür nesnelerin bu yeteneği kullanmak isteyeceğini listelemektir. Yetenek, birbiriyle gerçekten ilişkili olmayan bir dizi farklı nesnede faydalı olacaksa, bir arayüz doğru seçimdir.
■Dikkat: .NET çalışma zamanı dünyasında yalnızca bir temel sınıf olabileceğinden, bu karar oldukça önemlidir. Bir temel sınıf gerekliyse, zaten bir temel sınıfları varsa ve özelliği kullanamıyorlarsa kullanıcılar hayal kırıklığına uğrayacaktır.
Arabirimleri kullanırken, bir arabirim için sürüm oluşturma desteği olmadığını unutmayın. Kullanıcılar arabirimi kullandıktan sonra bir arabirime bir işlev eklenirse, kodları çalışma zamanında bozulur ve sınıfları, uygun değişiklikler yapılana kadar arabirimi düzgün bir şekilde uygulamaz.
Bu örnekte, IFoo.Execute() ve IBar.Execute() aynı işlev tarafından uygulanmaktadır. Ayrı olmaları gerekiyorsa, üye adlarından biri değiştirilebilir, ancak çoğu durumda bu iyi bir çözüm değildir. Daha da önemlisi, IFoo ve IBar farklı satıcılardan geldiyse değiştirilemezler.
.NET çalışma zamanı ve C#, bir işlevin hangi arabirim üyesini uyguladığını belirtmesine izin veren, açık arabirim uygulaması olarak bilinen bir tekniği destekler.
Açık Arayüz Uygulaması
Bir üye işlevin hangi arabirimi uyguladığını belirtmek için arabirim adını üye adının önüne koyarak üye işlevi nitelendirin. Açık arayüz uygulamasını kullanmak için revize edilmiş önceki örneği burada bulabilirsiniz.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)