İstanbul
+90 543 947 95 80
info@jeffbezosweb.com

Aşırı Yükleme – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

Web Danışmanlık Hizmeti, Seo Hizmeti Al, Mobile Uygulama Yaptır, Back Link Satın Al, Blog Yazdırmak İstiyorum, Web Sitemi Tanıtmak İstiyorum, İngilizce Blog Yazdırmak İstiyorum, Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Tasarım Yaptırmak İstiyorum, Tüm bu hizmetlerimizden yararlanmak için mail kanalımızı veya sağ alt köşedeki Whatsapp tuşumuzu kullanabilirsiniz. info@jeffbezosweb.com

Aşırı Yükleme – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma

 Düzen Yöneticisi

Soyut Sınıflar

Şimdiye kadar kullanılan yaklaşımın küçük bir sorunu var. Uygulamayı Engineer’dan devralabileceği için yeni bir sınıfın TypeName() işlevini uygulaması gerekmez. Bu, yeni bir mühendis sınıfının kendisiyle ilişkilendirilen yanlış isme sahip olmasını kolaylaştırır.

ChemicalEngineer sınıfı, doğru olabilecek Mühendis’ten CalculateCharge() işlevini devralacak, ancak kesinlikle yanlış olan TypeName() işlevini de devralacaktır. İhtiyaç duyulan şey, ChemicalEngineer’ı TypeName()’i uygulamaya zorlamanın bir yoludur.

Bunu, Engineer’ı normal bir sınıftan soyut bir sınıfa değiştirerek yapabilirsiniz. Bu soyut sınıfta, TypeName() üye işlevi soyut bir işlev olarak işaretlenmiştir; bu, Engineer’dan türetilen tüm sınıfların TypeName() işlevini uygulaması gerekeceği anlamına gelir.

Soyut bir sınıf, türetilen sınıfların izlemesi beklenen bir sözleşmeyi tanımlar.2 Soyut bir sınıfta “gerekli” işlevsellik eksik olduğundan, somutlaştırılamaz; bu, örneğin, Engineer sınıfının örneklerinin oluşturulamayacağı anlamına gelir. Hala iki farklı mühendis türü olması için ChemicalEngineer sınıfı eklendi.

Soyut sınıflar, soyut olarak işaretlenen bir veya daha fazla üye işlev dışında normal sınıflar gibi davranır.

Mühendis sınıfı, sınıfın soyut olduğunu (başka bir deyişle, bir veya daha fazla soyut işleve sahip olduğunu) gösteren sınıfın önüne abstract ve TypeName() sanal işlevinden önce abstract eklenmesiyle değiştirildi.

Özetin sanal işlevde kullanılması önemlidir; sınıfın adından önceki, sınıfın soyut olduğunu açıkça belirtir, çünkü soyut işlev kolayca diğer işlevlerin arasına gömülebilir.

CivilEngineer uygulaması aynıdır, ancak şimdi derleyici TypeName() öğesinin hem CivilEngineer hem de ChemicalEngineer tarafından uygulandığından emin olmak için kontrol edecektir.

Mühürlü Sınıflar ve Yöntemler

Mühürlü sınıflar, bir sınıfın temel sınıf olarak kullanılmasını engeller. Öncelikle istenmeyen türetmeyi önlemek için kullanışlıdırlar. Bu başarısız olur, çünkü MyNewClass MyClass’ı temel sınıf olarak kullanamaz çünkü MyClass mühürlüdür.

Kapalı sınıflar, bir sınıfın türetme düşünülerek tasarlanmadığı veya türetmenin sınıfın bozulmasına neden olabileceği durumlarda kullanışlıdır. System.String sınıfı kapalıdır çünkü katı gereksinimler iç yapının nasıl çalışması gerektiğini tanımlar ve türetilmiş bir sınıf bu kuralları kolaylıkla çiğneyebilir.

Mühürlü bir yöntem, bir sınıfın sanal bir işlevi geçersiz kılmasına izin verir ve türetilmiş bir sınıfın aynı işlevi geçersiz kılmasını engeller. Başka bir deyişle, bir sanal yöntemi mühürlemek, sanal gönderimi durdurur. Bu nadiren yararlıdır, bu nedenle kapalı yöntemler nadirdir.

Üye Erişilebilirliği ve Aşırı Yükleme

Bir nesneyi tasarlarken verilmesi gereken önemli kararlardan biri, üyelerin ne kadar erişilebilir olacağıdır. C#’ta erişilebilirliği çeşitli şekillerde kontrol edebilirsiniz.

Sınıf Erişilebilirliği

Erişilebilirliğin kontrol edilebileceği en kaba seviye sınıftır. Çoğu durumda, bir sınıftaki tek geçerli değiştiriciler geneldir, bu da herkesin sınıfı ve dahiliyi görebileceği anlamına gelir. Bunun istisnası, biraz daha karmaşık olan ve kapsanan diğer sınıfların içindeki iç içe geçmiş sınıflardır.

Dahili değiştirici, herkese erişim izni vermeden daha geniş bir sınıf kümesine erişim vermenin bir yoludur ve çoğunlukla, sınıfın son kullanıcısından gizlenmesi gereken yardımcı sınıfları yazarken kullanılır. .NET çalışma zamanı dünyasında, dahili, bu sınıfla aynı derlemede bulunan tüm sınıflara erişime izin vermek anlamına gelir.

■Not : C++ dünyasında, bu tür bir erişilebilirlik genellikle belirli bir sınıfa erişim sağlayan arkadaşlar kullanılarak sağlanır. Arkadaş belirtici, bir sınıfa kimlerin erişebileceğini belirlemede daha fazla ayrıntı sağlar, ancak pratikte dahili tarafından sağlanan erişim yeterlidir. Genel olarak, kullanıcıların bunlara erişebilmesi gerekmedikçe tüm sınıflar dahili olmalıdır.


Overloading C#
Overloading Nedir
C Aşırı yükleme örneği
Overloading Nedir C
Method overloading
Java Overloading Nedir
Overloading Java
Method overriding


Üyelerde Dahili Kullanım

Dahili değiştiriciyi bir üye üzerinde de kullanabilirsiniz; bu, o üyenin kendisi ile aynı derlemedeki sınıflardan erişilebilir olmasına izin verir, ancak derleme dışındaki sınıflardan erişilemez.
Bu, özellikle birkaç genel sınıfın işbirliği yapması gerektiğinde ancak paylaşılan üyelerden bazılarının genel halka açık olmaması gerektiğinde yararlıdır.

Burada DrawingObjectGroup nesnesi en fazla on çizim nesnesi tutar. Kullanıcının bir DrawingObject referansına sahip olması geçerlidir, ancak kullanıcının o nesne için Render()’ı çağırması geçersiz olacaktır, bu nedenle Render() işlevini dahili yaparak bu engellenir.

■İpucu: Bu kod, gerçek bir programda anlamlı olmaz. .NET CLR, bu tür kodları çok daha basit ve daha az hataya açık hale getirecek bir dizi koleksiyon sınıfına sahiptir.

Bir sınıfın nasıl tanımlandığı konusunda ekstra esneklik sağlamak için, bir üyeye dahili erişim yolu aracılığıyla erişebilen bir sınıftan veya ona korumalı bir yoluyla erişebilen bir sınıftan erişilebileceğini belirtmek için dahili korumalı değiştiriciyi kullanabilirsiniz. erişim yolu. Başka bir deyişle, dahili korumalı, dahili veya korumalı erişime izin verir.

C#’ta dahili ve korumalı belirtmenin bir yolu olmadığını unutmayın, ancak korumalı üyeye sahip bir dahili sınıf bu düzeyde erişim sağlayacaktır.

Sınıf Etkileşimi ve Üye Erişilebilirliği

Bir üyenin erişilebilir olması için sınıf ve üye erişilebilirlik değiştiricilerinin her ikisinin de karşılanması gerekir. Üyelerin erişilebilirliği, sınıfın erişilebilirliğini aşmayacak şekilde sınıf tarafından sınırlandırılmıştır.

Bu sınıfı genel sınıf olarak ilan ettiyseniz, üyelerin erişilebilirliği, belirtilen erişilebilirlikle aynı olacaktır; başka bir deyişle, PublicFunction() genel olur, InternalFunction() dahili olur ve ProtectedFunction() korunur. Ancak sınıf dahili olduğu için, PublicFunction() üzerindeki public, internal’a indirgenir.

Aşırı Yükleme

Tek adlı bir işlevin birkaç aşırı yüklenmiş yöntemi olduğunda, C# derleyicisi hangi işlevin çağrılacağını belirlemek için yöntem aşırı yükleme kurallarını kullanır.

Bunu çözmek için derleyici, Konsol sınıfına bakacak ve tek bir parametre alan tüm yöntemleri bulacaktır. Ardından, bağımsız değişkenin türünü (bu durumda dize) her yöntem için parametrenin türüyle karşılaştırır ve tek bir eşleşme bulursa, çağrılacak işlev budur. Eşleşme bulamazsa, bir derleme zamanı hatası oluşturulur. Birden fazla eşleşme bulursa, işler biraz daha karmaşıktır.

Bir bağımsız değişkenin bir parametreyle eşleşmesi için aşağıdaki durumlardan birine uyması gerekir:

• Bağımsız değişken türü ve parametre türü aynı türdedir.
• Argüman türünden parametre türüne örtük bir dönüştürme mevcuttur ve bağımsız değişken, ref veya out kullanılarak iletilmez.

Önceki açıklamada, bir işlevin dönüş türünden bahsedilmediğini unutmayın. Bunun nedeni, C# ve .NET CLR için dönüş türüne göre aşırı yüklemeye izin verilmemesidir.

Ek olarak, out yalnızca C# yapısı olduğundan (diğer dillere ref gibi görünür), yalnızca ref ve outness’lerinde farklılık gösteren bir ref aşırı yüklemesi ve bir out aşırı yüklemesi olamaz. Bununla birlikte, bir ref veya out aşırı yüklemesi ve değere göre geçiş aşırı yüklemesi olabilir.


Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır. 

1) Backlink Paketi  50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)


 

author avatar
Yazılım Deniz

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Bize Whatsapp'tan Ulaşın