Android Emülatörü
Android Emülatörü
Android SDK, Android Geliştirme Araçları (ADT) adlı bir Eclipse eklentisiyle birlikte gelir. Java uygulamalarınızı geliştirmek, hata ayıklamak ve test etmek için bu Entegre Geliştirme Ortamı (IDE) aracını kullanacaksınız.
Android SDK’yı ADT kullanmadan da kullanabilirsiniz; bunun yerine komut satırı araçlarını kullanırsınız. Her iki yaklaşım da uygulamalarınızı çalıştırmak, hata ayıklamak ve test etmek için kullanabileceğiniz bir öykünücüyü destekler. Uygulama geliştirmenizin yüzde 90’ı için gerçek cihaza bile ihtiyacınız olmayacaktır.
Tam özellikli Android emülatörü, cihaz özelliklerinin çoğunu taklit eder, ancak USB bağlantıları, kamera ve video çekimi, kulaklıklar, pil simülasyonu ve Bluetooth ile ilgili bazı sınırlamalarla karşılaşırsınız.
Android emülatörü, Fabrice Bellard tarafından geliştirilen QEMU adlı açık kaynaklı bir “işlemci emülatörü” teknolojisi ile işini gerçekleştirir. Bu, işlemciden bağımsız olarak bir işletim sisteminin diğerinin üzerine öykünmesine izin veren teknolojinin aynısıdır. QEMU, CPU düzeyinde emülasyona izin verir.
Android öykünücüsü durumunda, işlemci ARM’ye (Gelişmiş RISC Makinesi) dayalıdır. ARM, RISC tabanlı 32 bitlik bir mikroişlemci mimarisi olup, burada tasarım basitliği ve hız, bir komut setinde azaltılmış sayıda talimatla elde edilir.
Öykünücü aslında bu simüle edilmiş işlemcide Linux’un Android sürümünü çalıştırıyor. Apple Mac’leri destekleyen PowerPC’ler ve Sun iş istasyonlarını destekleyen SPARC yongaları, RISC mimarilerinin örnekleridir.
ARM, daha düşük güç tüketiminin önemli olduğu el bilgisayarlarında ve diğer gömülü elektronik cihazlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Mobil pazarın çoğu bu mimariye dayalı işlemciler kullanır. Örneğin Apple Newton, ARM6 işlemcisini temel alır.
iPod, Nintendo DS ve Game Boy Advance gibi cihazlar, yaklaşık 30.000 transistörle ARM mimarisinin 4. versiyonunda çalışır. Bununla karşılaştırıldığında, Pentium classic 3.200.000 (3,2 milyon) transistör içerir. Öykünücü hakkında daha fazla ayrıntıyı Android SDK belgelerinde bulabilirsiniz.
Android Kullanıcı Arayüzü
Android, diğer masaüstü tabanlı, tam özellikli UI çerçevelerine benzeyen bir UI çerçevesi kullanır, ancak doğası gereği daha modern ve daha eşzamansızdır. Birinci nesil olarak geleneksel C tabanlı Microsoft Windows API’sini ve ikinci nesil olarak C++ tabanlı MFC’yi (Microsoft Foundation Classes) adlandırırsanız, Android neredeyse dördüncü nesil bir UI çerçevesidir.
Java tabanlı Swing UI çerçevesi, MFC tarafından sunulanın çok ötesinde tasarım esnekliği sunan üçüncü nesil olacaktır. Android Kullanıcı Arabirimi, JavaFX, Microsoft Silverlight ve Mozilla XML Kullanıcı Arabirimi Dili (XUL), kullanıcı arabiriminin bildirime dayalı ve bağımsız temalı olduğu bu yeni dördüncü nesil kullanıcı arabirimi çerçevesinin kapsamına girer.
■Not : Android’de UI programlamanın dikkate değer yönü, cihaz bir avuçiçi olmasına rağmen modern bir UI paradigmasında programlama yapıyor olmanızdır.
Android kullanıcı arayüzünde programlama, arayüzün XML dosyalarında bildirilmesini içerir. Daha sonra, bu XML görünüm tanımlarını UI uygulamanızda pencereler olarak yükleyeceksiniz.
Uygulamanızdaki menüler bile XML dosyalarından yüklenir. Android’deki ekranlar veya pencereler genellikle, bir kullanıcının mantıksal bir eylem birimi gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu birden çok görünümü içeren etkinlikler olarak adlandırılır.
LDPlayer
Android emülatör indir
MEmu emulator
BlueStacks
Emulator İndir
GameLoop
Nox emulator
Andy emulator
Görünümler, Android’in temel kullanıcı arabirimi yapı taşlarıdır ve bunları, görünüm grupları adı verilen bileşik görünümler oluşturmak için birleştirebilirsiniz. Görünümler dahili olarak tuvaller, resim ve kullanıcı etkileşimi gibi tanıdık kavramları kullanır. Görünümleri ve görünüm gruplarını içeren bu bileşik görünümleri barındıran bir etkinlik, Android’deki mantıksal değiştirilebilir kullanıcı arabirimi bileşenidir.
Android çerçevesinin temel kavramlarından biri, etkinlik pencerelerinin yaşam döngüsü yönetimidir. Kullanıcılar etkinlik pencerelerini gizlerken, geri yüklerken, durdururken ve kapatırken Android’in durumu yönetebilmesi için protokoller devreye alınır. Bölüm 2’de Android geliştirme ortamını kurmaya yönelik bir girişle birlikte bu temel fikirler hakkında bir fikir edineceksiniz.
Niyet yoluyla, Android’den bir web sitesinin içeriğini görüntülemek için uygun bir pencere başlatmasını istiyoruz. Cihazda yüklü olan tarayıcıların listesine bağlı olarak, Android siteyi görüntülemek için uygun olanı seçecektir. Niyetler hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz.
Android ayrıca, dizeler ve bit eşlemler gibi tanıdık öğeler ve dosyaların yanı sıra XML tabanlı görünüm tanımları gibi pek de tanıdık olmayan öğeler içeren kapsamlı kaynaklar desteğine sahiptir. Çerçeve, kullanımlarını kolay, sezgisel ve uygun hale getirmek için kaynakları yeni bir şekilde kullanır. Aşağıda, XML dosyalarında tanımlanan kaynaklar için kimliklerin otomatik olarak oluşturulduğu bir örnek verilmiştir.
Bu sınıftaki otomatik olarak oluşturulan her kimlik, bir XML dosyasındaki bir öğeye veya tüm dosyanın kendisine karşılık gelir. Bu XML tanımlarını nerede kullanmak isterseniz, bunun yerine bu oluşturulan ID’leri kullanabilirsiniz. Bu dolaylı yol, yerelleştirme söz konusu olduğunda çok yardımcı olur.
Android’deki bir başka yeni kavram da içerik sağlayıcıdır. Bir içerik sağlayıcı, bir veri kaynağının RESTful hizmetlerinin yayıcısı ve tüketicisi gibi görünmesini sağlayan bir soyutlamadır. Altta yatan SQLite veritabanı, bu içerik sağlayıcı tesisini uygulama geliştiricileri için güçlü bir araç haline getirir.
Gelişmiş Kullanıcı Arayüzü Kavramları
XML’in Android kullanıcı arayüzünü tanımlamada rol oynadığına dikkat çektik. Metin görünümü içeren basit bir düzen için XML’in bunu nasıl yaptığına ilişkin bir örneğe bakın.
Daha sonra bu düzeni bir etkinlik penceresine yüklemek için bu XML dosyası için oluşturulmuş bir kimliği kullanacaksınız. Android ayrıca, standart menülerden bağlam menülerine kadar menüler için kapsamlı destek sağlar. XML dosyaları olarak da yüklendikleri ve bu menüler için kaynak kimlikleri otomatik olarak oluşturulduğundan, Android’de menülerle çalışmayı uygun bulacaksınız. Menüleri bir XML dosyasında nasıl bildireceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
Android diyalogları desteklese de, Android’deki tüm diyaloglar eşzamansızdır. Bu asenkron diyaloglar, bazı pencere çerçevelerinde senkron kipsel diyaloglara alışkın olan geliştiriciler için özel bir zorluk teşkil eder.
Asenkron diyalog protokolleriyle başa çıkmak için bir dizi mekanizma da sunacağımız menüleri ve diyalogları daha kapsamlı olarak ele alacağız.
Android ayrıca, görünümlere ve çizilebilir nesnelere dayalı kullanıcı arabirimi yığınının bir parçası olarak animasyon desteği sunar. “Tweening”, animasyonda anahtar çizimler arasında “arada” bulunan çizimlere atıfta bulunan bir terimdir.
Bunu bilgisayarlarla belirli aralıklarla ara değerleri değiştirerek ve yüzeyi yeniden çizerek yaparsınız. Kare kare animasyon, düzenli aralıklarla arka arkaya bir dizi kare çizildiğinde ortaya çıkar. Android, animasyon geri aramaları, enterpolatörler ve dönüşüm matrisleri aracılığıyla her iki animasyon yaklaşımını da etkinleştirir.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)