Sürüm Güncellemeleri – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma
Sürüm Güncellemeleri
İlk baskıyla karşılaştırıldığında, bu kitabın ikinci baskısı, derleyicinin beta 2 sürümüne uymak için tüm örneklerin güncellemelerini içeriyordu. Bu değişikliklerin çoğu, esas olarak çerçevelerdeki adlandırma değişikliklerine bağlı olarak oldukça küçüktü, ancak bazı örnekler biraz yeniden mimari gerektirdi.
İkinci değişiklik grubu tipik olarak küçük bölümlerin veya yeni örneklerin eklenmesini içeriyordu. Büyük değişikliklere gelince, ikinci baskı, delegeler ve olaylar hakkında büyük ölçüde gözden geçirilmiş bölümler içeriyordu ve Windows Forms kullanılarak örnek bir uygulamanın nasıl geliştirileceğini gösteriyordu.
Çalışma, iş parçacığı oluşturma ve eşzamansız işlemler hakkında, bir şeylerin aynı anda gerçekleşmesini sağlamanın iki yolunu ayrıntılarıyla anlatan yeni bir bölüm içeriyordu. Son olarak, kendi kendini değiştiren bir uygulamanın nasıl yazılacağını ayrıntılarıyla anlatan, yürütme zamanı kodu üretimi üzerine yeni bir bölüm içeriyordu.
Tahmin edebileceğiniz gibi, bu çalışmanın ikinci baskısından bu yana çok şey değişti. Yine, kod bir beta 2 sürümüne dayanmaktadır, ancak bu sefer beta .NET 2.0’dır. İkinci baskıdan bu yana, .NET ve C# yayınlandı ve geniş çapta destek ve benimseme aldı. Bu benimseme o kadar başarılı oldu ki, Computerworld tarafından yürütülen son geliştirme anketi artık C#’ı dünyanın en popüler dili olarak sıralıyor.
C# dili ve .NET Framework, .NET 1.x’ten .NET 2.0’a geçişte önemli değişikliklere uğradı ve bu kitap, bu değişiklikleri yansıtacak şekilde kapsamlı bir şekilde güncellendi. Bir .NET 1.x özelliğinin yerini bir .NET 2.0 özelliğinin aldığı yerlerde, orijinal materyalin kapsamı genellikle kaldırılmak yerine eklenmiştir.
Bunun ana motivasyonu, kodlarının .NET Framework’ün herhangi bir sürümü üzerinde çalışmasına ihtiyaç duyan geliştiricileri desteklemektir. İstemcileri çerçevenin daha yeni sürümlerine güncellemek önemli bir girişim olabilir ve birçok senaryoda, C# 2.0 özelliklerinin kullanımını hariç tutan çerçevenin tüm yayınlanmış sürümlerinde bir kod tabanının çalışması gerekir.
Jenerikler ve null yapılabilir türlerle ilgili yeni bölümlere ek olarak, mevcut bölümlere aşağıdaki materyali ekledik:
• Statik sınıflar
• Kısmi dersler
• Derleme takma adları
• Güvenli diziler
• Özellik erişimcisi erişilebilirlik değiştiricileri
• Yineleyiciler
• Anonim yöntemler
• Satır içi uyarı kontrolü
• Genel koleksiyon sınıfları
• Semaforlar
• Hafif kod oluşturma
• Sabit boyutlu arabellekler
• ClickOnce dağıtımı
• Çöp toplayıcı hakkında güncellenmiş bilgiler
• Yeni derleyici anahtarları
C#, .NET platformunda dil inovasyonunun ön saflarında yer almaya devam ediyor ve bu sürüm, yazılım geliştirmenin en ileri noktasında kalmanızı sağlayacak tüm yeni özellikleri içeriyor.
C# Derleyicisi ve Diğer Kaynaklar
C# derleyicisini almanın iki yolu vardır. İlki, .NET SDK’nın bir parçası olarak. SDK, C#, VB, C++ ve tüm çerçeveler için derleyiciler içerir. SDK’yı yükledikten sonra, yürütebileceğiniz bir EXE oluşturacak olan csc komutunu kullanarak C# programlarını derleyebilirsiniz.
Derleyiciyi almanın diğer yolu, Visual Studio .NET’in bir parçasıdır. Visual Studio .NET 2005’in beta sürümü şu anda mevcuttur ve son sürüm 2005’in sonlarında planlanmıştır.
.NET SDK veya Visual Studio .NET 2005 beta sürümünü edinme hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen bu kitabın Apress Web sitesindeki sayfasına bakın.
Kod derlerken, C# derleyicisi kullanılan bileşenler hakkında bilgi bulabilmelidir. Veri türleri gibi en düşük seviye .NET varlıklarını içeren mscorlib.dll adlı dosyayı otomatik olarak arayacaktır. Diğer bileşenleri kullanmak için, o bileşen için uygun DLL’nin komut satırında belirtilmesi gerekir.
Otomatik güncellemeler
Bekleyen güncellemeler
Otomatik güncellemeleri aç
Güncellemeleri aç
Telefon güncellemeleri
Son güncellemeler
Tüm güncellemeleri yap
Uygulama güncelleme
Nesne Yönelimli Temel Bilgiler
Bu bölüm, nesne yönelimli programlamayı tanıtmaktadır. Nesne yönelimli programlamaya aşina olanlar muhtemelen bu bölümü atlamak isteyeceklerdir.
Hakkında yazılan kitapların sayısından da anlaşılacağı gibi, nesne yönelimli tasarıma birçok yaklaşım uygulayabilirsiniz. Aşağıdaki giriş oldukça pragmatik bir yaklaşım benimsiyor ve tasarıma çok fazla zaman ayırmıyor, ancak tasarım odaklı yaklaşımlar yeni başlayanlar için oldukça faydalı olabilir.
Nesne Nedir?
Bir nesne, yalnızca ilgili bilgi ve işlevlerin bir koleksiyonudur. Bir nesne, karşılık gelen gerçek dünya tezahürüne sahip bir şey (bir çalışan nesnesi gibi), sanal bir anlamı olan bir şey (ekrandaki bir pencere gibi) veya bir program içindeki uygun bir soyutlama (bir iş listesi) olabilir.
Bir nesne, nesneyi ve nesne üzerinde gerçekleştirilebilecek işlemleri tanımlayan verileri içerir. Örneğin, bir çalışan nesnesinde saklanan bilgiler, çeşitli tanımlama bilgileri (isim ve adres), iş bilgileri (iş unvanı ve maaş) vb. olabilir. Gerçekleştirilen işlemler, bir çalışanın maaş çekini oluşturmayı veya bir çalışanı terfi ettirmeyi içerebilir.
Nesne yönelimli bir tasarım oluştururken ilk adım nesnelerin ne olduğunu belirlemektir. Gerçek hayattaki nesnelerle uğraşırken bu genellikle basittir, ancak sanal dünyayla uğraşırken sınırlar daha az netleşir. İyi tasarım sanatının ortaya çıktığı yer burasıdır ve bu yüzden iyi mimarlar bu kadar rağbet görmektedir.
Kalıtım, nesne yönelimli bir sistemin temel bir özelliğidir ve basitçe bir üst nesneden veri ve işlevsellik devralma yeteneğidir. Sıfırdan yeni nesneler geliştirmek yerine, yeni kod, yalnızca ihtiyaç duyulan yeni özellikleri ekleyerek diğer programcıların1 çalışmasına dayandırılabilir. Yeni çalışmanın dayandığı üst nesne, temel sınıf olarak bilinir ve alt nesne, türetilmiş sınıf olarak bilinir.
Kalıtım, nesne yönelimli tasarım açıklamalarında çok dikkat çeker, ancak kalıtımın kullanımı çoğu tasarımda özellikle yaygın değildir. Bunun birkaç nedeni var.
Birincisi, kalıtım, nesne yönelimli tasarımda “is-a” ilişkisi olarak bilinen şeyin bir örneğidir. Bir sistemde bir hayvan nesnesi ve bir kedi nesnesi varsa, kedi “bir” hayvan olduğu için kedi nesnesi hayvan nesnesinden miras alabilir.
Kalıtımda, temel sınıf her zaman türetilmiş sınıftan daha genelleştirilmiştir. Kedi sınıfı, yemek işlevini hayvan sınıfından devralır ve gelişmiş bir uyku işlevine sahip olur. Gerçek dünya tasarımında, bu tür ilişkiler özellikle yaygın değildir.
İkincisi, kalıtımı kullanmak için temel sınıfın kalıtım dikkate alınarak tasarlanması gerekir. Bu birkaç nedenden dolayı önemlidir. Nesneler uygun yapıya sahip değilse, kalıtım gerçekten iyi çalışamaz.
Daha da önemlisi, kalıtımı etkinleştiren bir tasarım, temel sınıfın yazarının, sınıftan miras alan diğer sınıfları desteklemeye istekli olduğunu da açıkça ortaya koyar. Durumun böyle olmadığı bir sınıftan yeni bir sınıf miras alınırsa, temel sınıf bir noktada değişerek türetilmiş sınıfı bozabilir.
Bazı daha az deneyimli programcılar yanlışlıkla kalıtımın nesne yönelimli programlamada yaygın olarak kullanılmasının “gerektiğine” inanırlar ve bu nedenle onu çok sık kullanırlar. Kalıtım yalnızca getirdiği avantajlara ihtiyaç duyulduğunda kullanılmalıdır.
.NET ortak dil çalışma zamanında (CLR), tüm nesneler, nesne adlı nihai temel sınıftan miras alınır ve nesnelerin yalnızca tek bir kalıtımı vardır (başka bir deyişle, bir nesne yalnızca bir temel sınıftan türetilebilir).
Bu, C++ gibi çoklu kalıtım sistemlerinde bulunan bazı yaygın deyimlerin kullanımını engeller, ancak çoklu kalıtımın birçok suiistimalini de ortadan kaldırır ve oldukça basitleştirme sağlar. Çoğu durumda, bu iyi bir değiş tokuştur. .NET çalışma zamanı, uygulama içeremeyen arayüzler şeklinde çoklu kalıtıma izin verir.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)