Statik İşlevler – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma
Statik İşlevler
Önceki örnek, genellikle kaçınılması gereken bir dahili alanı gösterir. Aşağıdaki örnekte olduğu gibi, statik alan yerine statik bir üye işlevi kullanmak için yeniden yapılandırabilirsiniz.
Bu, artık statik bir üye işlevi kullanır ve alanı artık sınıfın kullanıcılarına göstermez, bu da gelecekteki esnekliği artırır. Statik bir üye işlev olduğu için, sınıfın bir örneğinin adı yerine sınıfın adı kullanılarak çağrılır. Gerçek dünyada, bu örnek muhtemelen tartışılan statik bir özellik kullanılarak daha iyi yazılır.
Statik Yapıcılar
Diğer statik üyeler olabileceği gibi, statik kurucular da olabilir. Bir nesnenin ilk örneği oluşturulmadan önce statik bir oluşturucu çağrılacaktır. Yalnızca bir kez yapılması gereken kurulum işini yapmakta fayda var.
■Not: .NET çalışma zamanı dünyasındaki diğer pek çok şey gibi, kullanıcının statik oluşturucunun ne zaman çağrılacağı üzerinde herhangi bir denetimi yoktur; çalışma zamanı, yalnızca programın başlamasından bir süre sonra ve bir nesnenin ilk örneği oluşturulmadan önce çağrılacağını garanti eder. Bu nedenle, statik oluşturucuda bir örneğin oluşturulmak üzere olduğu belirlenemez.
Yapıcı tanımının önüne statik değiştiriciyi ekleyerek bir statik kurucu bildirebilirsiniz. Statik bir yapıcı herhangi bir parametreye sahip olamaz.
Sabitler
C#, değerlerin sabit olarak tanımlanmasına izin verir. Bir değerin sabit olabilmesi için, değerinin sabit olarak yazılabilecek bir değer olması gerekir. Bu, sabit türlerini değişmez değerler olarak yazılabilen yerleşik türlerle sınırlandırır.
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bir değişkenin önüne const koymak, değerinin değiştirilemeyeceği anlamına gelir. Derleme zamanında bilinebilir olan sabit türleri üzerindeki kısıtlama nedeniyle, const birçok durumda kullanılamaz.
Bir Color sınıfında, ortak renkler için sınıfın bir parçası olarak sabitlere sahip olmak yararlı olabilir. Const üzerinde herhangi bir kısıtlama olmasaydı, aşağıdakiler işe yarardı.
Bu kesinlikle işe yaramıyor çünkü Red, Green ve Blue statik üyeleri derleme zamanında hesaplanamıyor. Ancak onları normal halk üyeleri yapmak da işe yaramıyor; herkes kırmızıyı zeytin yeşili veya koyu kırmızıya çevirebilir.
Salt okunur değiştirici tam olarak bu durum için tasarlanmıştır. Salt okunur uygulayarak, değeri yapıcıda veya bir başlatıcıda ayarlayabilirsiniz, ancak daha sonra değiştiremezsiniz. Renk değerleri, sınıfın belirli bir örneğine değil, sınıfa ait olduğundan, statik oluşturucuda bu şekilde başlatılacaklardır.
Statik üyelerin sayısı yüksekse veya onları oluşturmak pahalıysa (zaman veya bellek açısından), üyelerin gerektiğinde anında oluşturulabilmesi için bunları salt okunur özellikler olarak bildirmek daha mantıklı olabilir.
Öte yandan, farklı renk adlarıyla bir numaralandırma tanımlamak ve gerektiğinde değerlerin örneklerini döndürmek daha kolay olabilir.
Bu, biraz daha fazla yazma gerektirir, ancak başlatma cezası veya yer kaplayan çok sayıda nesne yoktur. Ayrıca sınıf arayüzünü basit tutar; önceden tanımlanmış renkler için 30 üye olsaydı, sınıfın anlaşılması çok daha zor olurdu.
■Not: Deneyimli C++ programcıları muhtemelen son kod örneğini görünce korkmuşlardır. C++’ın bellek yönetimiyle ilgilenme biçimiyle ilgili klasik sorunlardan birini bünyesinde barındırır. Ayrılmış bir nesneyi geri vermek, arayanın onu serbest bırakması gerektiği anlamına gelir. Sınıfın kullanıcısının nesneyi serbest bırakmayı unutması veya nesnenin işaretçisini kaybetmesi oldukça kolaydır, bu da bir bellek sızıntısına yol açar.
Ancak C#’ta bu bir sorun değildir; çalışma zamanı, bellek tahsisini işler. Önceki örnekte, Color.GetPredefinedColor() işlevinde oluşturulan nesne hemen arka plan değişkenine kopyalanır ve ardından arka plan kapsam dışına çıktığında koleksiyon için kullanılabilir.
Dinamik iş nedir
Statik iş örnekleri
Dinamik iş örnekleri
Statik ve dinamik çalışma nedir
statik iş ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Antropometri Nedir
Ergonominin amaçları
Dinamik ne Demek
Statik Sınıflar
C# 2.0’da yeni olan, statik sınıflardır. Bazen, bir sınıftaki tüm yöntemler (ve potansiyel olarak özellikler) statik olacaktır. Bu genellikle matematik kitaplıkları gibi örnek değişkenlerde durum kaydetmenin hiçbir fayda sağlamadığı yardımcı program sınıflarında olur.
Daha önce bahsedildiği gibi, sınıf kullanıcılarının yalnızca statik bir yöntem kullanmak için sınıfı yanlışlıkla başlatmasını engellediğinden, yapıcıyı bu tür sınıflar için özel yapmak iyi bir programlamadır (C# bunu engeller, ancak diğer diller bunu yapmayabilir). Bununla birlikte, özel oluşturucu yalnızca bir kuraldır ve herhangi bir derleyici zorlaması taşımaz.
Bu derleyici uygulama eksikliğinin iki sorunu vardır: birincisi, bir geliştirici bu özelliği sınıfa eklemeyi unutabilir ve ikincisi, geliştiricinin yanlışlıkla bir örnek yöntemi eklemesini engelleyen hiçbir şey yoktur. Bu problemler uydurma veya sadece düşünce deneyleri değildir. System.Environment, bilgi işlem ortamının durumunun sorgulanmasına olanak tanıyan bir dizi statik yöntem ve özellik sunar.
Bir işlem açısından yalnızca tek bir bilgi işlem ortamı olduğundan, tüm üyeler statiktir. Ancak, HasShutdownStarted özelliğindeki statik değiştirici, .NET Framework kitaplığının 1.0 sürümünde yanlışlıkla çıkarıldı ve ürün, bu özelliğe erişim olanağı olmadan gönderildi.
Sorunun çözümü oldukça basit: sınıflar, yapıcılara, yıkıcılara, örnek yöntemlere ve örnek üye değişkenlerine sahip olmalarını engelleyen statik olarak işaretlenebilir. Bir sınıfı statik olarak bildirmek için, sınıf anahtar sözcüğünden önce statik değiştiriciyi yerleştirin.
static anahtar sözcüğü yerinde olduğunda, derleyici hiçbir örnek üyesinin bulunmadığını zorlayacak ve sınıftaki bir istemcinin farkında olmadan statik sınıfın bir örneğini oluşturmasını engelleyecektir.
C# 2.0’ın “dört büyük” yeni özelliğinden biri olmasına rağmen (jenerikler, yineleyiciler ve anonim yöntemlerle birlikte), kısmi sınıflar nispeten ilgi çekici değildir. Bir sınıfın birden çok kaynak dosyaya bölünmesine izin verirler ve derleyici tarafından üretilen ara kod üzerinde hiçbir etkileri yoktur.
Kısmi sınıflar için motivasyon aşağıdaki gibidir:
• Bazı sınıflar, düzenleyici içinde tek bir dosya kullanılarak üzerinde rahatça çalışılamayacak kadar büyür.
• Ayrı geliştiriciler, bir kaynak kontrol sisteminin çoklu kontrol olanaklarını kullanmadan aynı sınıf üzerinde aynı anda çalışmak isteyebilirler.
• Geliştirme ortamları, insan tarafından oluşturulan ve makine tarafından oluşturulan kod arasında bir ayrımı sürdürmek isteyebilir.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)