Proses İşlevleri
Proses İşlevleri
Doğru olduğu varsayılan ancak aslında her zaman doğru olmayan şeylerden biri nedeniyle verilere bakılır. Process1()’deki koda bakıldığında genel kabul, satırların her zaman yazıldıkları sırada yürütülmesidir. Şaşırtıcı bir şekilde, bu doğru değildir.
Aşağıda, talimatların sıra dışı yürütülebileceği birkaç durum yer almaktadır:
• Derleyicinin bunun güvenli olmadığını bilmesinin bir yolu olmadığından, derleyici ifadeleri yeniden sıralamayı seçebilir.
• JIT, herhangi bir kod satırını çalıştırmadan önce hem x hem de y için değerleri yazmaçlara yüklemeye karar verebilir.
• İşlemci, daha hızlı olması için talimatların yürütülmesini yeniden sıralayabilir.
• Çok işlemcili bir sistemde, değerler genel bellekte senkronize olmayabilir.
Bunu ele almak için gereken şey, bu tür optimizasyonların engellenmesi için bir alana açıklama eklemenin bir yoludur. C# bunu volatile anahtar sözcüğüyle yapar.
Bir alan geçici olarak işaretlendiğinde, talimatların yeniden sıralanması engellenir, dolayısıyla aşağıdakiler doğrudur:
• Bir yazma, değişken bir yazmada ileriye taşınamaz.
• Bir okuma, geçici bir okuma boyunca geriye doğru taşınamaz.
Cury artık uçucu olduğundan, x’e yazma, cury’ye yazmadan sonra taşınamaz. Uçucu, bu tür yeniden sıralamayı engellemenin yanı sıra, JIT’in değişkeni kayıt defterinde tutamayacağı ve değişkenin çok işlemcili bir sistemde genel bellekte saklanması gerektiği anlamına da gelir.
Bu iyi çalışıyor, ancak oldukça israf; senkronizasyon, yalnızca işlev ilk çağrıldığında gerçekten gereklidir. Bu durumda, fonksiyon statik bir fonksiyon olduğu için kilidin statik bir değişken üzerinde olması gerekir.
İş Parçacığı
Önceki örnekte iş parçacıkları hakkında biraz gösterildi, ancak birkaç ayrıntıyı daha ele almamız gerekiyor. Bir Thread örneği oluşturulduğunda, iş parçacığının çalışması gereken işlev için bir temsilci oluşturulur ve yapıcıya iletilir. Bir temsilci, bir üye işlevine ve belirli bir örneğe başvurabileceğinden, iş parçacığına başka bir şey iletmeye gerek yoktur.
İş parçacığı örneğini iş parçacığının önceliğini kontrol etmek, iş parçacığının adını ayarlamak veya diğer iş parçacığı işlemlerini gerçekleştirmek için kullanabilirsiniz, bu nedenle bu tür işlemler daha sonra gerçekleştirilecekse bu iş parçacığı örneğini kaydetmek gerekir. Bir iş parçacığı, kendi iş parçacığı örneğini Thread.CurrentThread özelliği aracılığıyla alabilir.
Hesaplama açısından yoğun bir hesaplama yapmak gibi bir görevi gerçekleştirmek için bir iş parçacığı oluşturulduktan sonra, bazen o iş parçacığının tamamlanmasını beklemek gerekir.
ThreadSleeper.Nap() işlevi, gerçekleştirilmesi biraz zaman alan bir işlemi simüle eder. ThreadSleeper.DoSleep(), bir ThreadSleeper örneği oluşturur, Nap() işlevini yürütür ve ardından iş parçacığı örneğini ana programa döndürür. Ardından ana program, tamamlanmasını beklemek için bu iş parçacığında Join() öğesini çağırır.
Join() kullanmak, tek bir iş parçacığı beklerken iyi çalışır, ancak birden fazla etkin iş parçacığı varsa, her biri için biraz kullanışsız olan, Join() çağrısı yapılmalıdır. Daha güzel bir çözüm, yardımcı program sınıflarından birini kullanmaktır.
Proses üretim Nedir
Proses Nedir
Proses örnekleri
Üretim proses örnekleri
Tekstil proses nedir
Proses Kalite Nedir
Aşağıdakilerden hangisi proses örneklerinden biridir
Proses kontrol ne demek
WaitHandle abstract sınıfı, bir olayın gerçekleşmesini beklemek için basit bir yol sağlar. Tek bir olayın gerçekleşmesini beklemenin yanı sıra, birden fazla olayın olmasını beklemek ve bunlardan biri veya tümü gerçekleştiğinde geri dönmek için kullanılabilir. AutoResetEvent ve ManualResetEvent sınıfları, WaitHandle’dan türetilmiştir. AutoResetEvent, Set() işlevi çağrıldığında yalnızca tek bir iş parçacığını serbest bırakır ve ardından sıfırlanır.
ManualResetEvent, Set()’e yapılan tek bir çağrıdan birçok iş parçacığını serbest bırakabilir ve Reset() çağrılarak temizlenmesi gerekir. Bir olay tamamlandığında sinyal vermek ve birden fazla iş parçacığının tamamlanmasını beklemek için bir AutoResetEvent kullanmak üzere önceki örneği değiştirebilirsiniz.
DoSleep() işlevi artık bir Thread döndürmek yerine, thread tamamlandığında ayarlanacak bir WaitHandle döndürür. Bir WaitHandle dizisi oluşturulur ve ardından tüm olayların ayarlanmasını beklemek için WaitHandle.WaitAll() öğesine iletilir.
Eşzamansız Aramalar
İş parçacıklarını kullanırken, yürütmenin tüm ayrıntılarıyla ilgilenmekten ve arayandan iş parçacığına ve ardından iş parçacığından geri nasıl veri aktarılacağını belirlemekten programcı sorumludur. Bu normalde, değiş tokuş edilecek verileri kapsüllemek için bir sınıf oluşturmayı içerir, bu da oldukça fazladan bir iştir.
Bu sınıfı yazmak zor değil, ancak gereken tek şey tek bir eşzamansız çağrı ise bunu yapmak biraz acı verici. Şans eseri, çalışma zamanı ve derleyici, ayrı bir sınıf olmadan eşzamansız yürütme elde etmenin bir yolunu sağlar.
Çalışma zamanı, işlevin çağrılacağı iş parçacığının (bir iş parçacığı havuzu kullanılarak) yönetilmesinin ayrıntılarını ele alacak ve veri alışverişi için kolay bir mekanizma sağlayacaktır.
Daha da güzeli, çalışma zamanı bu mekanizma ile herhangi bir işlevin çağrılmasına izin verecektir; eşzamansız olarak çağırmak için eşzamansız olarak tasarlanmış olması gerekmez. Bu, bir işlemi başlatmanın ve ardından ana kodla devam etmenin güzel bir yolu olabilir. Her şey delegelerdeki küçük bir sihirle olur.
Eşzamansız bir çağrı ayarlamak için ilk adım, çağrılacak işlevle eşleşen bir temsilci tanımlamaktır. Bu temsilciyi bir sınıfa yerleştirir ve derlerseniz, ILDASM yardımcı programını kullanarak görüntüleyebilirsiniz. Bir Invoke() üyesi, bir temsilci çağıran bir dize alır ve ardından iki garip görünen işlev vardır.
Bu işlevler, derleyici tarafından eşzamansız çağrı yapmayı kolaylaştırmak için oluşturulur ve ayrıntılı olarak belirtildiği gibi, temsilcinin parametrelerine ve dönüş türüne göre tanımlanır.
BeginInvoke(), temsilci için tanımlanan parametrelere ek olarak, işlev çağrısı tamamlandığında çağrılmak üzere isteğe bağlı bir geri arama ve çağıran tarafından bazı durum bilgilerini iletmek için kullanılabilecek bir nesne de alır. BeginInvoke(), EndInvoke()’a iletilen bir IAsyncResult döndürür.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)