Kısmi Sınıflar – SEO Hizmeti Sunma – SEO Hizmeti – SEO Hizmeti Ücretleri – SEO Hizmeti Yaptırma
Kısmi Sınıflar
Sıradan doğalarına rağmen, bu sorunlar ortaya çıktıklarında ve C# diline bir genişlemeyi garanti edecek kadar önemli olduklarında gerçek kaygılardır. Kısmi değiştiriciyi class anahtar sözcüğünden önce yerleştirerek kısmi sınıfları uygularsınız.
Değiştirici, derleyiciye sınıfın parçalarının birden çok kaynak dosyada bulunabileceğini bildirir. Kısmi bir sınıfın tamamen tek bir kaynak dosya içinde var olması yasaldır veya herhangi bir sayıda kaynak dosyaya yayılabilir. Bir sınıfın tüm parçalarının bulunmasına izin vermek için tutarlı bir adlandırma kuralının kullanılması derleyici tarafından tavsiye edilir, ancak zorunlu tutulmaz. Kısmi sınıf değiştirici kullanılıyorsa, bir sınıfın bütünsel bir görünümünü sağlamak için genellikle Visual Studio’nun Sınıf Görünümü gibi geliştirme ortamı özelliklerini kullanmaya değer olacaktır.
Akılda tutulması gereken diğer noktalar şunlardır:
• Yapılar kısmi değiştiriciyi kullanabilir, ancak numaralandırmalar kullanamaz.
• Derlemeler, sınıfların sınırlarını oluşturur ve kısmi bir sınıf birden çok derlemeye yayılamaz.
• Bir dosya bir sınıfı kısmi olarak işaretlerse, sınıfın diğer tüm bildirimleri de kısmi değiştiriciyi kullanmalıdır.
• Birbirlerini dışlamadıkları sürece her kısmi sınıfın sınıfa özellik eklemesi yasaldır.
Örneğin, farklı temel türleri tanımlamak veya aynı yöntemin iki uygulamasına sahip olmak bir derleyici hatasıdır. Bu saçma sapan senaryoların yanı sıra, programcı bakım programcısının işini olabildiğince zor veya kolay hale getirmekte özgürdür. Aşağıdaki kod derlenecek ve hatasız çalışacaktır.
Anlaşılabilirlik ve sürdürülebilirlik açısından, kısmi türleri kullanan kod, tüm sınıf değiştiricileri uygulamalı ve tüm temel sınıfları ve arabirimleri bir ana dosyada aday göstermeli ve ardından tüm mantıksal olarak benzer işlevleri tek bir dosyada gruplandırmalıdır. Elbette ihtiyaç olmadıkça kısmi derslerden kaçınmalı ve karşılıksız çalıştırmamalısınız.
Değer Türleri
Çoğu nesneyi uygulamak için sınıfları kullanacaksınız. Bununla birlikte, bazen, yerleşik türlerden biri gibi davranan, tahsis edilmesi ucuz ve hızlı olan ve referans yükü olmayan bir nesne oluşturmak istenebilir. Bu durumda, C#’ta bir yapı bildirerek bir değer türü kullanabilirsiniz.
Yapılar, sınıflara benzer şekilde davranır, ancak birkaç ek kısıtlama vardır. Başka bir türden miras alamazlar (dolaylı olarak nesneden miras almalarına rağmen) ve diğer sınıflar onlardan miras alamazlar.
Point’in x ve y bileşenlerine erişilebilir. Main() işlevinde, new anahtar sözcüğü kullanılarak bir Nokta oluşturulur. Değer türleri için new, yığında bir nesne oluşturur ve ardından uygun oluşturucuyu çağırır.
Console.WriteLine() çağrısı biraz gizemlidir. Nokta yığında tahsis edilirse, bu çağrı nasıl çalışır?
Kutudan Çıkarma
C# ve .NET çalışma zamanı dünyasında, değer türlerinin referans türleri gibi görünmesini sağlamak için biraz sihir gerçekleştirilir ve bu sihire boks denir. Sihir devam ederken, oldukça basit. Console.WriteLine() çağrısında, derleyici start’ı bir nesneye dönüştürmenin bir yolunu arıyor çünkü WriteLine()’ın ikinci parametresinin türü object olmuştur.
Bir başvuru tipi (başka bir deyişle, bir sınıf) için bu kolaydır, çünkü nesne tüm sınıfların temel sınıfıdır. Derleyici yalnızca sınıf örneğine atıfta bulunan bir nesne referansını iletir.
Bununla birlikte, bir değer sınıfı için referans tabanlı bir örnek yoktur, bu nedenle C# derleyicisi Nokta için referans tipi bir “kutu” tahsis eder, kutuyu bir Nokta içeriyormuş gibi işaretler ve Noktanın değerini kutuya kopyalar. Artık bir referans türüdür ve ona bir nesne gibi davranabilirsiniz.
Bu referans daha sonra, ToString() işlevine gönderilen, kutulu Noktada ToString() işlevini çağıran WriteLine() işlevine iletilir ve kod yazar.
Kutulama, bir nesne gerektiren (veya kullanabilecek) bir konumda bir değer türü kullanıldığında otomatik olarak gerçekleşir. o nesnesini atayarak, 123 değeri tamsayıyı kutular ve ardından bir sonraki satırda geri çıkarılır. int’e dönüştürme gereklidir, çünkü o nesnesi herhangi bir türde nesne olabilir ve dönüştürme başarısız olabilir.
Bunun nasıl temsil edileceğini gösterir. İnt’yi nesne değişkenine atamak, kutunun öbek üzerinde tahsis edilmesi ve değerin kutuya kopyalanmasıyla sonuçlanır. Kutu daha sonra içerdiği türle etiketlenir, böylece çalışma zamanı kutulu nesnenin türünü bilir.
Açıkça boks yapan kod yazmak oldukça nadirdir. Değer türü, aşağıdaki kod gibi, tür nesnesi parametresi bekleyen bir işleve iletildiğinden, kutulamanın gerçekleştiği yerde kod yazmak çok daha yaygındır.
Partial class Nedir
Partial class C#
C# Partial Nedir
Abstract class Nedir
C# partial class Nedir
C# Virtual Nedir
Yapılar ve Yapıcılar
Yapılar ve yapıcılar, sınıflardan biraz farklı davranır. Sınıflarda, nesne kullanılmadan önce new çağrılarak bir örnek oluşturulmalıdır; new çağrılmazsa, oluşturulmuş bir örnek olmayacak ve referans boş olacaktır.
Bununla birlikte, bir yapıyla ilişkilendirilmiş referans yoktur. Yapıda new çağrılmazsa, tüm alanları sıfırlanmış bir örnek oluşturulur. Bazı durumlarda, bir kullanıcı örneği daha fazla başlatmadan kullanabilir.
Bu yapının varsayılan bir yapıcısı olmamasına rağmen, doğru kurucudan gelmeyen bir örneği elde etmek yine de kolaydır. Bu nedenle, tamamen sıfırlanmış durumun tüm değer türleri için geçerli bir başlangıç durumu olduğundan emin olmak önemlidir.
Bir yapı için varsayılan (parametresiz) bir oluşturucu, tamamen sıfırlanmış durumdan farklı değerler ayarlayabilir ve bu beklenmeyen bir davranış olur. Bu nedenle .NET çalışma zamanı, yapılar için varsayılan oluşturucuları yasaklar.
Tasarım Kuralları
Yapıları yalnızca yerleşik türlere benzer şekilde kullanılabilecek türler için gerçekten yalnızca veri parçaları olan türler için kullanmalısınız. Örneğin bir tür, bir değer türü olarak uygulanan yerleşik ondalık tür gibidir.
Değer türleri olarak daha karmaşık türler uygulanabilse bile, muhtemelen uygulanmamalıdır, çünkü değer türü anlambilimi muhtemelen kullanıcı tarafından beklenmeyecektir. Kullanıcı, türdeki bir değişkenin boş olmasını bekler ki bu değer türlerinde mümkün değildir.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)