Dönüşüm Matrisleri
Derinlik Algısı Sağlamak İçin Kamera Kullanımı
Android’deki grafik paketi, Kamera adı verilen, animasyonla ilgili veya daha doğrusu dönüşümle ilgili başka bir sınıf sağlar. Bu sınıfı, 3 boyutlu uzayda hareket eden bir 2 boyutlu görüntüyü 2 boyutlu bir yüzeye yansıtarak derinlik algısı sağlamak için kullanabilirsiniz. Örneğin, ListView’ümüzü alıp ekrandan z ekseni boyunca 10 piksel geri taşıyabilir ve y ekseni etrafında 30 derece döndürebilirsiniz.
Bu kod, görünümü önce z eksenine 1300 piksel geri yerleştirerek ve ardından z koordinatının 0 olduğu düzleme geri getirerek ListView’ü hareketlendirir. Kod bunu yaparken aynı zamanda görünümü 0 dereceden 360 dereceye döndürür. y ekseni. Aşağıdaki yönteme bakarak kodun bu davranışla nasıl bir ilişkisi olduğunu görelim.
Bu yöntem, kamera nesnesine görünümü, interpolatedTime 0 olduğunda (animasyonun başında) z değeri 1300 olacak şekilde çevirmesini söyler. Animasyon ilerledikçe, z değeri sonuna kadar küçülür ve küçülür. interpolatedTime 1 olur ve z değeri 0 olur. camera.rotateY(360 * enterpolatedTime) yöntemi, kamera tarafından bir eksen etrafında 3B döndürme avantajından yararlanır. Animasyonun başında bu değer 0 olacaktır. Animasyonun sonunda ise 360 olacaktır.
camera.getMatrix(matrix) yöntemi, şu ana kadar Kamera üzerinde gerçekleştirilen işlemleri alır ve bu işlemleri iletilen matrise uygular. Kamera. Şimdi Kamera resmin dışındadır (amaçlanan kelime oyunu değildir), çünkü matrisin içinde gömülü tüm işlemler vardır. Ardından, merkezi kaydırmak ve geri getirmek için matrisin ön ve son işlemlerini yaparsınız. Sonunda, Kamerayı daha önce kaydedilen orijinal durumuna ayarlarsınız.
Bu kodu örneğimize eklediğinizde, animasyonumuzu planlarken amaçladığımız gibi, ListView’ün görünümün ortasından ekranın önüne doğru dönerek geldiğini göreceksiniz.
Görünüm animasyonu hakkındaki tartışmamızın bir parçası olarak, bir Animation sınıfını genişleterek ve ardından onu bir görünüme uygulayarak herhangi bir görünümü nasıl canlandıracağınızı gösterdik. Animation sınıfı, matrisleri değiştirmenize izin vermenin yanı sıra (hem doğrudan hem de bir Camera sınıfı aracılığıyla), bir animasyondaki çeşitli aşamaları algılamanıza olanak tanır. Bunu bir sonraki alt bölümde ele alacağız.
Animation Listener Sınıfını Keşfetme
Android, animasyon olaylarını izlemek için AnimationListener adlı bir dinleyici arabirimi kullanır. AnimationListener arabirimini uygulayarak ve bu uygulamayı Animation sınıfı uygulamasına göre ayarlayarak bu animasyon olaylarını dinleyebilirsiniz.
ViewAnimationListener sınıfı yalnızca iletileri günlüğe kaydeder. Animasyon dinleyicisini hesaba katmak için view-animation örneğindeki animateListView yöntemini güncelleyebilirsiniz.
Dönüşüm Matrisleri Üzerine Bazı Notlar
Bu bölümde gördüğünüz gibi matrisler, görünümleri ve animasyonları dönüştürmenin anahtarıdır. Şimdi kısaca Matrix sınıfının bazı temel yöntemlerini inceleyeceğiz. Bunlar bir matris üzerindeki birincil işlemlerdir.
İlk işlem, bir matrisi, uygulandığında görünümde herhangi bir değişikliğe neden olmayan bir kimlik matrisine sıfırlar. setScale boyutu değiştirmekten, setTranslate hareketi simüle etmek için pozisyonu değiştirmekten ve setRotate yönü değiştirmekten sorumludur. setSkew, bir görünümü bozmaktan sorumludur.
Bireysel dönüşümlerin etkisini birleştirmek için matrisleri birleştirebilir veya çarpabilirsiniz. m1, m2 ve m3’ün kimlik matrisleri olduğu aşağıdaki örneği ele alalım.
Bir görünümün m1 ile dönüştürülmesi ve ardından elde edilen görünümün m2 ile dönüştürülmesi, aynı görünümün m3 ile dönüştürülmesine eşdeğerdir. Set yöntemlerinin önceki dönüşümlerin yerini aldığını ve m3.concat(m1,m2)’nin m3.concat(m2,m1)’den farklı olduğunu unutmayın.
Matris dönüşümünü etkilemek için preTranslate ve postTranslate yöntemleri tarafından kullanılan kalıbı zaten gördünüz. Aslında, pre ve post yöntemleri çevirmek için benzersiz değildir ve ayarlanan dönüştürme yöntemlerinin her biri için pre ve post sürümlerine sahipsiniz. Sonuç olarak m1.preTranslate(m2) gibi bir preTranslate eşdeğerdir.
Bu adımda, UI programlarınızı animasyon yetenekleriyle genişleterek geliştirmenin eğlenceli bir yolunu gösterdik. Kare kare animasyon, düzen animasyonu ve görünüm animasyonu dahil olmak üzere Android tarafından desteklenen tüm ana animasyon türlerini ele aldık. Ayrıca enterpolatörler ve dönüşüm matrisleri gibi tamamlayıcı animasyon kavramlarını da ele aldık.
Artık bu altyapıya sahip olduğunuza göre, çeşitli animasyonlar için örnek XML tanımlarını incelemek üzere Android SDK ile birlikte gelen API örneklerini incelemenizi öneririz. OpenGL kullanarak nasıl çizim ve animasyon yapacağınızı göreceğiniz 10. ve 13. Bölümlerde animasyona kısaca geri döneceğiz.
Dönüşüm Matrisi nedir
Lineer dönüşüm örnekleri
Lineer Dönüşüm Matrisi
Lineer dönüşüm şartları
Lineer dönüşüm nedir
Lineer Dönüşüm hesaplama
Dönüşüm Matrisi hesaplama
Lineer dönüşüm Soru çözümleri
Güvenlik ve Konum Tabanlı Hizmetleri Keşfetmek
Bu bölümde Android’in uygulama-güvenlik modeli ve lokasyon bazlı servislerinden bahsedeceğiz. İki konu birbirinden farklı olsa da, konuma dayalı hizmetlerle çalışmadan önce güvenliği anlamanız gerekir.
Bölümün ilk kısmı, Android Platformunun temel bir parçası olan güvenliği ele almaktadır. Android’de güvenlik, tasarım zamanı politika değerlendirmelerinden çalışma zamanı sınır kontrollerine kadar uygulama yaşam döngüsünün tüm aşamalarını kapsar. Android’in güvenlik mimarisini öğrenecek ve güvenli uygulamaların nasıl tasarlanacağını anlayacaksınız.
Bölümün ikinci kısmı, konum tabanlı hizmetlerle ilgilidir. Konum tabanlı hizmetler, Android SDK’nın en heyecan verici parçalarından birini oluşturur. SDK’nın bu bölümü, uygulama geliştiricilerin haritaları görüntülemesine ve değiştirmesine, gerçek zamanlı cihaz konumu bilgilerini almasına ve diğer heyecan verici özelliklerden yararlanmasına izin veren API’ler sağlar. Çalışmanın bu bölümünü okuduktan sonra, Android’in gerçekten harika olduğuna kesinlikle ikna olacaksınız. Android güvenlik modeliyle başlayalım.
Android Güvenlik Modelini Anlamak
Android’de güvenlik, uygulamanın dağıtımını ve yürütülmesini kapsar. Dağıtımla ilgili olarak, Android uygulamalarının bir cihaza yüklenebilmesi için dijital imza ile imzalanması gerekir. Yürütme ile ilgili olarak, Android her uygulamayı, her biri benzersiz ve kalıcı bir kullanıcı kimliğine sahip (yükleme sırasında atanan) ayrı bir işlem içinde çalıştırır.
Bu, sürecin etrafına bir sınır koyar ve bir uygulamanın diğerinin verilerine doğrudan erişimini engeller. Ayrıca Android, hassas özellikleri (kişi listesi gibi) koruyan bildirime dayalı bir izin modeli tanımlar.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)