Asenkron Özellikler
Asenkron Özellikler
WaitHandle kullanarak birkaç asenkron çağrının bitmesini beklemek mümkündür. BeginInvoke() işlevinden döndürülen IAsyncResult, eşzamansız çağrının ne zaman tamamlandığını bilmek için kullanılabilen bir AsyncWaitHandle üyesine sahiptir.
DoInvoke() işlevi, belirli bir çağrı için WaitHandle’ı döndürür ve CallMathCallback(), tüm çağrıların tamamlanmasını bekler ve ardından geri döner. Bekleme nedeniyle, artık Main’deki uyku çağrısına gerek yoktur.
Bu, IAsyncResult’ta sağlanan WaitHandle’ı kullanmayla ilgili bir sorunu gösterir. WaitHandle, EndInvoke() çağrıldığında ancak geri arama yordamı tamamlanmadan önce ayarlanır.
Bu örnekte, bir şeylerin ters gittiği aşikardır, ancak gerçek bir programda bu, bazı sonuçların düştüğü gerçekten kötü bir yarış koşuluna neden olabilir. Bu, sağlanan WaitHandle’ı kullanmanın yalnızca EndInvoke() sonrasında herhangi bir işlem yapılmadığında güvenli olduğu anlamına gelir.
Bu sorunla başa çıkmanın yolu, sağlanan WaitHandle’ı yok saymak ve geri arama işlevinin sonunda çağrılan bir WaitHandle eklemektir. Artık hem temsilciyi hem de ilişkili bir AutoResetEvent’i geri çağırma işlevine iletmek gerekiyor, böylece bunlar AsyncCallTracker sınıfında kapsülleniyor. AutoResetEvent, DoInvoke()’tan döndürülür ve bu olay, geri aramanın son satırına kadar ayarlanmaz, yani artık herhangi bir yarış koşulu yoktur.
Asenkron Çağrıları Doğrudan Destekleyen Sınıflar
Bazı çerçeve sınıfları, eşzamansız çağrıların nasıl işlendiği üzerinde tam denetime sahip olmalarını sağlayan, eşzamansız çağrılar için açık destek sağlar. Örneğin HttpWebRequest sınıfı, BeginGetResponse() ve EndGetResponse() işlevleri sağlar, bu nedenle bir temsilci oluşturmak gerekli değildir.
Windows Forms ayrıca, temel Windows API’sinin iş parçacığı açısından güvenli olmadığı gerçeğini gidermek için biraz basitleştirilmiş bir modele izin veren kendi yerleşik iş parçacığı desteğine sahiptir. Control.BeginInvoke (Windows.Forms’taki birçok sınıf tarafından devralınmıştır) ve Control.IsInvokeRequired, Windows Forms iş parçacığı işlevinin işgücüdür.
Bu desteği sağlayan tüm çerçeve sınıfları, kendin yap yaklaşımıyla aynı kalıba bağlıdır ve aynı şekilde kullanılır.
Tasarım Kuralları
Hem iş parçacığı hem de eşzamansız çağrılar, aynı anda birden fazla yürütme yolunun gerçekleşmesi için bir yol sağlar. Çoğu durumda, her iki yöntemi de kullanabilirsiniz.
Eşzamansız aramalar, bir veya iki eşzamansız arama yaptığınız ve ayrı bir iş parçacığı kurma veya veri aktarımıyla uğraşma zahmetini istemediğiniz durumlar için en iyisidir. Sistem, eşzamansız çağrıları uygulamak için bir iş parçacığı havuzu kullanır (“İplik Havuzları” kenar çubuğuna bakın) ve eşzamansız çağrıları işlemek için kaç iş parçacığı atadığını veya iş parçacığı havuzuyla ilgili başka herhangi bir şeyi kontrol etmenin hiçbir yolu yoktur. Bu nedenle, eşzamansız aramalar aynı anda birkaç aktif aramadan fazlası için uygun değildir.
İş parçacıkları, eşzamansız çağrılardan daha fazla esnekliğe izin verir, ancak özellikle bir iş parçacığı havuzunun uygulanması gerekiyorsa, genellikle daha fazla tasarım ve uygulama çalışması gerektirir. Ayrıca, verileri aktarmak daha fazla iş gerektirir ve senkronizasyon ayrıntıları üzerinde daha fazla düşünmeyi gerektirebilir. Bir de okunabilirlik sorunu var. İş parçacığı tabanlı kodun anlaşılması genellikle daha kolaydır (bununla birlikte bulunması zor sorunları barındırma olasılığı daha yüksektir) ve daha tanıdık bir deyimdir.
Asenkron motor özellikleri
Asenkron motorun Parçaları
Asenkron motor çalışma prensibi
Asenkron motor Nedir
Sincap Kafesli asenkron motor
Asenkron Motor Nerelerde kullanılır
Asenkron motor Yapısı
Tek fazlı asenkron motor çalışma Prensibi
Basit iş parçacığına sahip bir program genellikle her işlem için ayrı bir iş parçacığı oluşturur. İş parçacıkları sürekli olarak oluşturulup yok edildiğinden bu sadece israf değil, aynı zamanda kötü ölçekleniyor çünkü 1.000 iş parçacığına sahip olmak iyi bir tasarım değildir (eğer işe yarıyorsa).
Bunu aşmanın bir yolu, bir iş parçacığı havuzu kullanmaktır. Belirli bir işleme adanmış bir iş parçacığına sahip olmak yerine, az sayıda çalışan iş parçacığı oluşturulur.
Gelen işlemler belirli bir çalışan iş parçacığına atanır (veya tüm iş parçacıkları meşgulse kuyruğa alınır), böylece bir iş parçacığı bir işlemle bittiğinde, başka bir iş parçacığının gerçekleştirmesini bekler. Gelişmiş iş parçacığı havuzları, sıra uzunluğuna ve diğer faktörlere bağlı olarak çalışan iş parçacığı sayısını anında yönetir.
Yürütme Zamanı Kodu Oluşturma
C++ geçmişinden geliyorsanız, dünyanın “derleme zamanı” görünümüne sahip olabilirsiniz. Bir C++ derleyicisi, kod derlendiğinde tüm kod üretimini yaptığı için, C++ programları, derleme zamanında tamamen bilinen statik sistemlerdir.
CLR, işleri yapmanın yeni bir yolunu sunar. Derleme zamanı dünyası hala var, ancak derlemeleri yükleyerek veya hatta anında özel kod yazarak yeni kodun eklendiği dinamik sistemler oluşturmak da mümkündür.
Montajları Yükleme
.NET CLR’de diskten bir derleme yüklemek ve bu derlemeden sınıf örnekleri oluşturmak mümkündür. Bunu göstermek için bu bölüm, çalışma zamanında başka bir yere bilgi mesajları göndermek için müşteri tarafından genişletilebilen basit bir günlük kaydı olanağının nasıl oluşturulacağını gösterir.
Bu adımda, kaydedicilerinizin uygulayacağı ILogger arayüzünü ve Log() işlevi her çağrıldığında tüm kayıtlı günlükçüleri çağıran LogDriver sınıfını tanımlarsınız. Ayrıca LogConsole uygulaması, mesajları konsola kaydeder. Bu dosya, LogDriver.dll adlı bir derlemede derlenir. Bu kod yalnızca bir LogDriver oluşturur, günlükçüler listesine bir LogConsole ekler ve bazı günlükler yapar.
Şimdi sisteme biraz dinamik yetenek eklemenin zamanı geldi. LogDriver sınıfının ek bir kaydedici içeren yeni bir derleme olduğunu keşfedebilmesi için bir mekanizmaya ihtiyacınız olacak. Örneği basit tutmak için kod, LogAddIn*.dll adlı derlemeleri arayacaktır.
ScanDirectoryForLoggers() işlevi, belirtimlerinizle eşleşen tüm dosyaları geçerli dizinde arar. Dosyalardan biri bulunduğunda ScanAssemblyForLoggers() çağrılır. Bu işlev, derlemeyi yükler ve ardından derlemede bulunan türlerin her birini yineler. Tür, ILogger arabirimini uygularsa, Activator.CreateInstance() kullanılarak türün bir örneği oluşturulur, örnek arabirime aktarılır ve arabirim, günlükçüler listesine eklenir.
Daha da dinamik bir uygulama istiyorsanız, belirli bir dizini izlemek için bir FileChangeWatcher nesnesi kullanabilir ve ardından bu dizine kopyalanan tüm derlemeleri yükleyebilirsiniz.
Bir diskten derlemelerin yüklenmesiyle ilgili birkaç uyarı mevcuttur. İlk olarak, çalışma zamanı derlemeleri yüklendiklerinde kilitler. İkincisi, tek bir derlemeyi boşaltmak mümkün değildir, dolayısıyla bir derlemeyi boşaltmak gerekirse (örneğin bir sınıfı güncellemek için), uygulama etki alanları kaldırılabildiği için ayrı bir uygulama etki alanına yüklenmesi gerekir.
Web sitelerinizi, arama motorlarında en yukarı getirmek adına sizlere 3 adet paket öneriyoruz. Bu paketler sayesinde web siteleriniz aramalarda 1 yıl içerisinde en yukarıya tırmanacaktır.
1) Backlink Paketi 50 $ (Yıllık Ücret)
2) Hızlandırma Paketi 300 $ (Yıllık Ücret)
3) Kelime Yönlendirme Paketi 150 $ (Aylık Ücret)